Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Arif Selçuk ÖĞRENCİ |
Dersi Veren(ler): |
Volkan Ş. EDİGER, Turgay BAYINDIR, Taner ARSAN, Esra KURTULUŞ, Erdal PANAYIRCI, Arif Selçuk ÖĞRENCİ |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere mühendislik problemlerini kendi bağlamları içinde tanımlayabilme becerisi kazandırmayı; bilimsel disiplinlerle mühendislik arasındaki bağlantılar hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını ve öğrencilerin bu konularda yeni gelişmeler hakkında araştırma yapabilmesini hedefler. Öğrenciler aynı zamanda, bilimsel bilginin üretilmesinde, anlamlandırılmasında ve kullanılmasında farklı bakış açılarına sahip olmanın önemi üzerine düşünmeye teşvik edilir. Buna ek olarak, öğrencilerin kendi mesleki gelişimleri için sorumluluk üstlenmeyi öğrenmeleri ve İngilizce akademik okuma / dinleme / yazma / sunum yapma / iletişim becerilerini geliştirmeleri hedeflenir. |
Dersin İçeriği: |
Dersin amacı, öğrencilere bilimsel keşifler ve mühendislik konusunda geniş bir çerçeve sunmak ve öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Buna yönelik olarak, ders doğa bilimlerinin ve mühendisliğin değişik disiplinlerini inceleyerek, öğrencilere mühendislik teknolojilerinin kapsamlı bir arka planını sunar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mühendisliğin temel özelliklerini ve mühendislikle ilgili temel kavramları tanımlayabilme becerisi
- 2- Temel bilimler ve teknolojideki keşifler ve geleceğe yönelik araştırma konuları hakkında bilgi
- 3- İngilizce karmaşık metinleri ve videoları anlayabilme, bunlarla ilgili görüş açıklayabilme ve sunum yapabilme becerisi
- 4- Araştırmaya yönelik takım halinde çalışabilme becerisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımları ve tartışma oturumları Derslere destek olarak kısa okumalar / videolar Bireysel yazım ödevleri, öğretim üyesi ile yazının değerlendirmesi Poster sunumları ve değerlendirmeleri (bireysel ve takım olarak) Poster sunumları öncesinde öğretim üyesinden geribildirim |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.