DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bilimsel Keşifler ve Mühendislik KHAS 1002 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Arif Selçuk ÖĞRENCİ
Dersi Veren(ler): Volkan Ş. EDİGER, Turgay BAYINDIR, Taner ARSAN, Esra KURTULUŞ, Erdal PANAYIRCI, Arif Selçuk ÖĞRENCİ
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere mühendislik problemlerini kendi bağlamları içinde tanımlayabilme becerisi kazandırmayı; bilimsel disiplinlerle mühendislik arasındaki bağlantılar hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasını ve öğrencilerin bu konularda yeni gelişmeler hakkında araştırma yapabilmesini hedefler. Öğrenciler aynı zamanda, bilimsel bilginin üretilmesinde, anlamlandırılmasında ve kullanılmasında farklı bakış açılarına sahip olmanın önemi üzerine düşünmeye teşvik edilir. Buna ek olarak, öğrencilerin kendi mesleki gelişimleri için sorumluluk üstlenmeyi öğrenmeleri ve İngilizce akademik okuma / dinleme / yazma / sunum yapma / iletişim becerilerini geliştirmeleri hedeflenir.
Dersin İçeriği: Dersin amacı, öğrencilere bilimsel keşifler ve mühendislik konusunda geniş bir çerçeve sunmak ve öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Buna yönelik olarak, ders doğa bilimlerinin ve mühendisliğin değişik disiplinlerini inceleyerek, öğrencilere mühendislik teknolojilerinin kapsamlı bir arka planını sunar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Mühendisliğin temel özelliklerini ve mühendislikle ilgili temel kavramları tanımlayabilme becerisi
  • 2- Temel bilimler ve teknolojideki keşifler ve geleceğe yönelik araştırma konuları hakkında bilgi
  • 3- İngilizce karmaşık metinleri ve videoları anlayabilme, bunlarla ilgili görüş açıklayabilme ve sunum yapabilme becerisi
  • 4- Araştırmaya yönelik takım halinde çalışabilme becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımları ve tartışma oturumları
Derslere destek olarak kısa okumalar / videolar
Bireysel yazım ödevleri, öğretim üyesi ile yazının değerlendirmesi
Poster sunumları ve değerlendirmeleri (bireysel ve takım olarak)
Poster sunumları öncesinde öğretim üyesinden geribildirim


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Mühendislik
3 Enerji Okuma/izleme ödevi
4 Enerji
5 Bilgisayarlar Okuma/izleme ödevi
6 Bilgisayarlar
7 Yapay Zeka
8 Telekomünikasyon Okuma/izleme ödevi
9 Telekomünikasyon
10 Biyoteknoloji
11 Biyoteknoloji
12 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm Okuma/izleme ödevi
13 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm
14 Final sunumuna destek


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Her modül için dersi destekleyici nitelikte seçilmiş kısa okuma metinleri olacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

Tartışma oturumlarını destekleyici kısa filmler ve popüler gazetelerden/dergilerden okuma metinleri olacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 4 40
Sunum/Jüri 3 30
Final Sınavı 1 30
Total: 8 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev4312
Sunum/Jüriye Hazırlık31030
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler7321
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5
OC1   2      
OC2   2      
OC3   2 3    
OC4         3