Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İnsan Bilgisayar Etkileşimi | KHAS 1008 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrenciye insan bilgisayar etkileşimi konusunda davranışsal psikoloji, mühendislik ve tasarım konularını kapsayacak şekilde, kullanıcı odaklı bilgisayar uygulamaları ve sistemleri geliştirmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | İnsan bilişsel sistemi, uzun ve kısa süreli hafıza odaklı sistem tasarımı, sayısal insan bilgisayar etkileşimi çalışmaları, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Dersler ve Tartışma Oturumları ● Haftada 45 dakikalık insan konusunda dersler ● Haftada 45 dakikalık bilgisayar konusunda dersler ● Haftada 45 dakikalık etkileşim konusunda dersler ● Asenkron tartışma forumları ve görevleri Okuma ve Yazma Oturumları ● Hem bireysel hem de gruplar halinde tamamlanan senkron ve asenkron okuma ve yazma görevleri ● 4 yazma ödevi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, insan, bilgisayar ve etkileşim ifadelerinin tanımı, İBE tarihi | |
2 | Görsel Algı I- Görsel algının fizyolojisi, görsel farkındalık | |
3 | Görsel Algı II- Hareket ve görme | Watch movie “Total recall” |
4 | Dokunsal Algı | Writing assignment 1 |
5 | İşitsel algı | Writing assignment 1 |
6 | Hafıza I- kısa süreli hafıza | Writing assignment 1 |
7 | Hafıza II – uzun süreli hafıza | Watch movie “Moneyball” |
8 | İnteraktif sistemler | Writing assignment 2 |
9 | Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi | Writing assignment 2 |
10 | Görselleştirme | Writing assignment 2 |
11 | Sayısal araştırma, insan faktörü, tanımsal ve tahminsel modeller | Watch movie “The theory of everything” |
12 | İBE de özel konular I – Makine öğrenmesi ve yapay zeka | Writing assignment 3 |
13 | İBE de özel konular II – sanal ve artırılmış gerçeklik | Writing assignment 3 |
14 | İBE de özel konular III – Beyin bilgisayar etkileşimi | Writing assignment 3 |
Norman Donald, A. The design of everyday things. MIT Press, 2013 Hanington, Bruce, and Bella Martin. Universal methods of design expanded and revised: 125 Ways to research complex problems, develop innovative ideas, and design effective solutions. Rockport publishers, 2019. Tidwell, Jenifer. Designing interfaces: Patterns for effective interaction design. " O'Reilly Media, Inc.", 2010. Zwick, Carola, Burkhard Schmitz, and Kerstin Kühl. Designing for small screens. Ava Publishing, 2005. Saffer, Dan. Designing for interaction: creating innovative applications and devices. New Riders, 2010. Cairns, Paul Ed, and Anna L. Cox. Research methods for human-computer interaction. Cambridge University Press, 2008. Shneiderman, Ben, et al. Designing the user interface: strategies for effective human-computer interaction. Pearson, 2016. Olsen, Dan. Building interactive systems: principles for human-computer interaction. Course Technology, 2010. MacKenzie, I. Scott. "Human-computer interaction: An empirical research perspective." (2012). |
Happiness: The Science behind Your Smile by Daniel Nettle Haptics Book by Lynette Jones Haptics for Virtual Reality and Teleoperation Book by Janez Podobnik and Matjaž Mihelj Bruce, Vicki, Patrick R. Green, and Mark A. Georgeson. Visual perception: Physiology, psychology, & ecology. Psychology Press, 2003. Auditory Perception: An Analysis and Synthesis Book by Richard M. Warren |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 3 | 100 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 3 | 27.7 | 83.1 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125.1 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 |