Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Davranış Biyolojisi Felsefesi | KHAS 1016 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | NURAY SÖĞÜNMEZ ERDOĞAN |
Dersi Veren(ler): | NURAY SÖĞÜNMEZ ERDOĞAN |
Dersin Amacı: | Bu derste öncelikle davranışın ne olduğunu biyolojinin yanı sıra felsefe ve psikoloji gibi çoklu bilimsel bakış açılarıyla cevaplamaya çalışacağız. Bu nedenle, davranışın sınırlarını disiplinlerarası bir yaklaşımla açıklayacağız. Daha sonra, davranışı genetik, gelişimsel, evrimsel ve nörobiyolojik açılardan inceleyeceğiz ve hem bu alanlar ile davranış arasındaki ilişkileri hem de davranışları nasıl etkilediğini belirleyeceğiz. Moleküler davranış genetiği, sosyo-çevresel yaklaşımlar, fizyoloji ve anatominin sınırlarını belirleyecek ve insan davranışı ile bu yaklaşımlar arasında nedensel ilişkiler kuracağız. Özgür irade ve özgecil davranışları insan doğası ve biyolojisi ile açıklamaya çalışacağız. |
Dersin İçeriği: | Bu ders davranış ve moleküler biyoloji, psikoloji, felsefe ve nöroloji arasındaki nedensel ilişkileri açıklamak için disiplinlerin bir kombinasyonuna dayanmaktadır. Ders ayrıca öğrencileri, davranışın karmaşıklığını anlamak ve onu etkileyen faktörlerin belirlenmesine kendi katkılarını yapmak için gerekli araç ve becerilerle donatmak için tasarlanmıştır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Öncesi: Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara hazırlanmaları için okumalar ve görsel materyaller tahsis edilecektir. Ders Sırası: Ders sırasında öğrenme sürecini desteklemek için öğrenci etkinlikleri kullanılacaktır. Kısa ders sunumları ilgili betimleyici ve açıklayıcı videolar ile desteklenecektir. Anlama düzeyini test etmek için sınıf içi etkinlikler yapılacaktır. Ders Sonrası: Öğrencilerin anlama düzeylerini artırmak için ödevler verilecektir. Bilimsel görüşme soruları ve cevapları hazırlamaları ve bu görüşmeyi grup ortakları ile sınıfta yapmaları istenecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış Biyolojisine Giriş | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
2 | Davranış Biyolojisi hangi disiplinin bilgisidir? | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
3 | Davranışın Genetik Açıklamaları: İlişkilendirme Çalışmaları, Genetik Özelliklerin Nedenselliği | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
4 | Gelişim Davranışı Nasıl Açıklar?: Moleküler Düzey | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
5 | Gelişim Davranışı Nasıl Açıklar?: Çağdaş Primat Bilişsel Çalışmalar | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
6 | Popülasyonlar Arasındaki Davranışsal Farklılıklarda Evrimin Rolü: Uyum, Kültürel Grup Seçimi | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
7 | Popülasyonlar Arasındaki Davranış Farklılıklarında Evrimin Rolü: Duyusal Cinsel Seçilim Teorisi | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
8 | Röportaj Sunumları | |
9 | Evrimsel Psikoloji ve Nöronal Plastisite | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
10 | Hür İrade ve İnsan Doğası | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
11 | Alturistik Davranışlar (Motivasyon ve Ceza) | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
12 | Davranışın Nörobiyolojik Açıklamaları: Niyetlere Karşılık Biyolojik İşlevler | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
13 | Davranışın Nörobiyolojik Açıklamaları: Reaktif Beyinden Aktif Beyine | Gerekli/önerilen kaynaklar KHAS Learn'e yüklenecektir. |
14 | Röportaj Sunumları |
The Biology of Human Behavior, 2020, by Thomas Rowland (Author) Philosophy of Behavioral Biology, 2012 by Kathryn S. Plaisance (Author), Thomas A.C. Reydon (Author) Meaninful Information: The Bridge Between Biology, Brain, and Behavior, 2011, Anthony Reading (Author) The Other Side of Normal: How Biology Is Providing the Clues to Unlock the Secrets of Normal and Abnormal Behavior, 2012, Jordan Smoller (Author) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 30 |
Ödev | 4 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 14 | 35 |
Total: | 34 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 10 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 7.5 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 |