Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Akademik Yazma Atölyesi | KHAS 1500 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Allison Jane Airhart |
Dersin Amacı: | Öğrencilerinin üniversite seviyesinde araştırma becerilerini geliştirmek ve kritik düşünme yetilerini uygulayarak akademik bir konuda kaynak kullanarak makale yazmak için gereken becerileri kazanmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler araştırma odaklı temel makale yazma metot ve yöntemlerini işleyecekler. Ders öğrencilere bir atölye çalışması ortamı sağlayarak, öğrencileri taslak yazıdan tamamlanmış makale yazma sürecine taşıyacaktır. Odaklanılan yetiler: Kritik düşünme yetisi, makaleyi bir süreç olarak hazırlama yöntemi, kütüphane kullanma becerileri, veri tabanı kullanma, kaynakları değerlendirme, basılı olmayan kaynakları araştırma yöntemleri, sunum becerileri Araştırma Önerisi Hazırlama 5% Açıklamalı Kaynakça Yazma 10% Taslak & Literatür Taraması 15% Final Sunum 15% Tamamlanmış Makale (yaklaşık 3000 kelime) 40% Derse Katılım (ders boyunca verilen ek ödev ve aktiviteler, araştırmanın ilk sunumu, 1. ve 2. makale taslakları) 15% Ölçme & Değerlendirme Araçları |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | KHAS118 dersi bir yazma atölyesi dersi olarak işlenir. Öğretim elemanı odaklı dersten ziyade, öğrenci odaklı, pratik uygulamaya yönelik atölye çalışması olarak uygulanır. Öğrencinin derste öğrendiklerini uygulamaya yönelik aktiviteler ile aktif olarak konuları tartışmasına fırsat verir. Ders içi ve ders dışı aktiviteler, bireysel araştırma projelerindeki süreci tartışma ve öğrencilerin birbirlerine geri dönüşüm vermelerini sağlayan aktiviteleri içerir. Yazı atölye çalışmaları hem Zoom üzerinden hem de KHAS Learn üzerinden yapılır. Ayrıca, bireysel ve küçük gruplar halinde öğrencilerle Zoom üzerinden görüşmeler yapılır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | • Oryantasyon: Derse giriş • Araştırma konusu seçme ve konuyu daraltma | Araştırma projesi için konu bulma |
2 | • Araştırma sürecine giriş • Araştırma sorusu seçimi • Araştırma hipotezleri üretme | Kaynak araştırmaya başlama Araştırma önerisini hazırlama |
3 | • Araştırma sürecine giriş • Araştırma sorusu seçimi • Araştırma hipotezleri üretme | Kaynak araştırmaya başlama Araştırma önerisini hazırlama |
4 | • Kütüphane kullanma becerileri • Dijital araştırma becerileri (Veri tabanı kullanma & Google Scholar) • Açıklamalı kaynakça yazma • İkincil kaynakların incelemesi | Araştırma önerisi teslimi Açıklamalı kaynakça yazmaya yönelik çalışma |
5 | • Kütüphane kullanma becerileri • Dijital araştırma becerileri (Veri tabanı kullanma & Google Scholar) • Açıklamalı kaynakça yazma • İkincil kaynakların incelemesi | Araştırma önerisi teslimi Açıklamalı kaynakça yazmaya yönelik çalışma |
6 | • Literatür taramasını planlama ve yazma • Makale taslağını planlama ve düzenleme • Birincil araştırma yapma: anket ve röportaj • Literatür taramasını makaleye entegre etme | Açıklamalı kaynakça teslimi Makale ana hatları taslağını hazırlama ve literatür taraması çalışması Literatür taraması teslimi İlk araştırma sunumu |
7 | • Literatür taramasını planlama ve yazma • Makale taslağını planlama ve düzenleme • Birincil araştırma yapma: anket ve röportaj • Literatür taramasını makaleye entegre etme | Açıklamalı kaynakça teslimi Makale ana hatları taslağını hazırlama ve literatür taraması çalışması Literatür taraması teslimi İlk araştırma sunumu |
8 | • Makale bölümlerini yazma: • Ana paragrafların taslağını yazma • Giriş paragrafı taslağını yazma | İlk Araştırma Sunumu Ana paragraf taslakları teslimi (ilk taslak) |
9 | • Makale bölümlerini yazma: • Ana paragrafların taslağını yazma • Giriş paragrafı taslağını yazma | İlk Araştırma Sunumu Ana paragraf taslakları teslimi (ilk taslak) |
10 | • Sonuç paragrafı taslağını yazma • Makale özeti yazma | İkinci makale taslağı çalışması |
11 | • Sonuç paragrafı taslağını yazma • Makale özeti yazma | İkinci makale taslağı çalışması |
12 | • Geri dönüşüm | 2. taslağının teslimi 2. taslağın revizyon çalışması Araştırma sunum çalışması |
13 | • Geri dönüşüm | 2. taslağının teslimi 2. taslağın revizyon çalışması Araştırma sunum çalışması |
14 | • Geri dönüşüm | Araştırma sunumu Final döneminde makalenin son halinin teslimi |
Metherell, J.R., & Winkler, A.C. (2011). Writing the Research Paper: A Handbook (8th ed.). Wadsworth, Cengage Learning. |
Blaxter, L., Hughes, C., & Tight, M. (2004). How to Research. (3rd ed.). Open University Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 4 | 70 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 8 | 15 |
Total: | 13 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 12 | 48 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 | |||||||||||
OC6 |