DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Akademik Yazma Atölyesi KHAS 1500 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Allison Jane Airhart
Dersin Amacı: Öğrencilerinin üniversite seviyesinde araştırma becerilerini geliştirmek ve kritik düşünme yetilerini uygulayarak akademik bir konuda kaynak kullanarak makale yazmak için gereken becerileri kazanmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler araştırma odaklı temel makale yazma metot ve yöntemlerini işleyecekler. Ders öğrencilere bir atölye çalışması ortamı sağlayarak, öğrencileri taslak yazıdan tamamlanmış makale yazma sürecine taşıyacaktır.

Odaklanılan yetiler: Kritik düşünme yetisi, makaleyi bir süreç olarak hazırlama yöntemi, kütüphane kullanma becerileri, veri tabanı kullanma, kaynakları değerlendirme, basılı olmayan kaynakları araştırma yöntemleri, sunum becerileri
Araştırma Önerisi Hazırlama 5%
Açıklamalı Kaynakça Yazma 10%
Taslak & Literatür Taraması 15%
Final Sunum 15%
Tamamlanmış Makale (yaklaşık 3000 kelime) 40%
Derse Katılım (ders boyunca verilen ek ödev ve aktiviteler, araştırmanın ilk sunumu, 1. ve 2. makale taslakları) 15%

Ölçme & Değerlendirme Araçları
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kaynakları değerlendirme ve farklı kaynakları sentezleme: basılı ve basılı olmayan kaynak ve araçlar
  • 2- Yazma sürecini uygulayarak ve uygun kaynak kullanarak akademik makale yazmak
  • 3- Araştırma ve yazma süreci boyunca kritik düşünme yeti ve becerilerini geliştirmek
  • 4- Araştırma planı geliştirebilmek için araştırma yöntemleri konusunda bilinç kazanmak
  • 5- Akademik araştırma hakkında uygun bir dil kullanarak konuşmak
  • 6- Araştırma projelerinin gelişmesine katkı sağlamak amacıyla ders içi diğer öğrenciler ve dersin hocasıyla güçlü sözel iletişim kurmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri KHAS118 dersi bir yazma atölyesi dersi olarak işlenir. Öğretim elemanı odaklı dersten ziyade, öğrenci odaklı, pratik uygulamaya yönelik atölye çalışması olarak uygulanır. Öğrencinin derste öğrendiklerini uygulamaya yönelik aktiviteler ile aktif olarak konuları tartışmasına fırsat verir. Ders içi ve ders dışı aktiviteler, bireysel araştırma projelerindeki süreci tartışma ve öğrencilerin birbirlerine geri dönüşüm vermelerini sağlayan aktiviteleri içerir. Yazı atölye çalışmaları hem Zoom üzerinden hem de KHAS Learn üzerinden yapılır. Ayrıca, bireysel ve küçük gruplar halinde öğrencilerle Zoom üzerinden görüşmeler yapılır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 • Oryantasyon: Derse giriş • Araştırma konusu seçme ve konuyu daraltma Araştırma projesi için konu bulma
2 • Araştırma sürecine giriş • Araştırma sorusu seçimi • Araştırma hipotezleri üretme Kaynak araştırmaya başlama Araştırma önerisini hazırlama
3 • Araştırma sürecine giriş • Araştırma sorusu seçimi • Araştırma hipotezleri üretme Kaynak araştırmaya başlama Araştırma önerisini hazırlama
4 • Kütüphane kullanma becerileri • Dijital araştırma becerileri (Veri tabanı kullanma & Google Scholar) • Açıklamalı kaynakça yazma • İkincil kaynakların incelemesi Araştırma önerisi teslimi Açıklamalı kaynakça yazmaya yönelik çalışma
5 • Kütüphane kullanma becerileri • Dijital araştırma becerileri (Veri tabanı kullanma & Google Scholar) • Açıklamalı kaynakça yazma • İkincil kaynakların incelemesi Araştırma önerisi teslimi Açıklamalı kaynakça yazmaya yönelik çalışma
6 • Literatür taramasını planlama ve yazma • Makale taslağını planlama ve düzenleme • Birincil araştırma yapma: anket ve röportaj • Literatür taramasını makaleye entegre etme Açıklamalı kaynakça teslimi Makale ana hatları taslağını hazırlama ve literatür taraması çalışması Literatür taraması teslimi İlk araştırma sunumu
7 • Literatür taramasını planlama ve yazma • Makale taslağını planlama ve düzenleme • Birincil araştırma yapma: anket ve röportaj • Literatür taramasını makaleye entegre etme Açıklamalı kaynakça teslimi Makale ana hatları taslağını hazırlama ve literatür taraması çalışması Literatür taraması teslimi İlk araştırma sunumu
8 • Makale bölümlerini yazma: • Ana paragrafların taslağını yazma • Giriş paragrafı taslağını yazma İlk Araştırma Sunumu Ana paragraf taslakları teslimi (ilk taslak)
9 • Makale bölümlerini yazma: • Ana paragrafların taslağını yazma • Giriş paragrafı taslağını yazma İlk Araştırma Sunumu Ana paragraf taslakları teslimi (ilk taslak)
10 • Sonuç paragrafı taslağını yazma • Makale özeti yazma İkinci makale taslağı çalışması
11 • Sonuç paragrafı taslağını yazma • Makale özeti yazma İkinci makale taslağı çalışması
12 • Geri dönüşüm 2. taslağının teslimi 2. taslağın revizyon çalışması Araştırma sunum çalışması
13 • Geri dönüşüm 2. taslağının teslimi 2. taslağın revizyon çalışması Araştırma sunum çalışması
14 • Geri dönüşüm Araştırma sunumu Final döneminde makalenin son halinin teslimi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Metherell, J.R., & Winkler, A.C. (2011). Writing the Research Paper: A Handbook (8th ed.). Wadsworth, Cengage Learning.


DİĞER KAYNAKLAR

Blaxter, L., Hughes, C., & Tight, M. (2004). How to Research. (3rd ed.). Open University Press.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 4 70
Sunum/Jüri 1 15
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 8 15
Total: 13 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev41248
Sunum/Jüriye Hazırlık177
Diğer Uygulamalara Hazırlık7428
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3                    
OC4                    
OC5                    
OC6