Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Makalesi Yazımı | KHAS 1502 | Güz-Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nil S. ÇINGA ÇARIKÇI |
Dersi Veren(ler): | Nil S. ÇINGA ÇARIKÇI, Nazlı KARACA, DAVİD REED ALBACHTEN, DAN GOLDENBERG |
Dersin Amacı: | Öğrencilerinin üniversite seviyesinde araştırma becerilerini geliştirmek ve kritik düşünme yetilerini uygulayarak akademik bir konuda kaynak kullanarak makale yazmak için gereken becerileri kazanmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler araştırma odaklı temel makale yazma metot ve yöntemlerini işleyecekler. Ders öğrencilere bir atölye çalışması ortamı sağlayarak, öğrencileri taslak yazıdan tamamlanmış makale yazma sürecine taşıyacaktır. Odaklanılan yetiler: Kritik düşünme yetisi, makaleyi bir süreç olarak hazırlama yöntemi, kütüphane kullanma becerileri, veri tabanı kullanma, kaynakları değerlendirme, temel araştırma yöntemleri, basılı ve basılı olmayan kaynakları araştırma yöntemleri, sunum becerileri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | KHAS 1502 dersi bir yazma atölyesi dersi olarak işlenir. Öğretim elemanı odaklı dersten ziyade, öğrenci odaklı, pratik uygulamaya yönelik atölye çalışması olarak uygulanır. Öğrencinin derste öğrendiklerini uygulamaya yönelik aktiviteler ile aktif olarak konuları tartışmasına fırsat verir. Ders içi ve ders dışı aktiviteler, bireysel araştırma projelerindeki süreci tartışma ve öğrencilerin birbirlerine geri dönüşüm vermelerini sağlayan aktiviteleri içerir. Yazı atölye çalışmaları hem sınıfta, derste hem de KHAS Learn üzerinden yapılır. Ayrıca, bireysel ve küçük gruplar halinde öğrencilerle Zoom üzerinden veya yüz yüze görüşmeler yapılır. Ödev Yöntemleri: Araştırma Önerisi Hazırlama: 5% Açıklamalı Kaynakça Yazma: 10% Taslak & Literatür Taraması: 15% Final Sunum: 15% Tamamlanmış Makale (yaklaşık 2000 kelime): 40% Derse Katılım (ders boyunca verilen ek ödev ve aktiviteler, araştırmanın ilk sunumu, 1. ve 2. makale taslakları): 15% |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon: Derse giriş Araştırma konusu seçme ve konuyu daraltma |
Araştırma projesi için konu bulma |
2 | Araştırma sürecine giriş Araştırma sorusu seçimi Araştırma hipotezleri üretme |
Kaynak araştırmaya başlama Araştırma önerisini hazırlama |
3 | Araştırma sürecine giriş Araştırma sorusu seçimi Araştırma hipotezleri üretme |
Kaynak araştırmaya başlama Araştırma önerisini hazırlama |
4 | Kütüphane kullanma becerileri Dijital araştırma becerileri (Veri tabanı kullanma & Google Scholar) Açıklamalı kaynakça yazma İkincil kaynakların incelemesi |
Araştırma önerisi teslimi Açıklamalı kaynakça yazmaya yönelik çalışma |
5 | Kütüphane kullanma becerileri Dijital araştırma becerileri (Veri tabanı kullanma & Google Scholar) Açıklamalı kaynakça yazma İkincil kaynakların incelemesi |
Araştırma önerisi teslimi Açıklamalı kaynakça yazmaya yönelik çalışma |
6 | Makale taslağını planlama ve düzenleme | Açıklamalı kaynakça teslimi Makale ana hatları taslağını hazırlama ve teslim |
7 | Makale taslağını planlama ve düzenleme | Açıklamalı kaynakça teslimi Makale ana hatları taslağını hazırlama ve teslim |
8 | Makale bölümlerini yazma: Ana paragrafların taslağını yazma Giriş paragrafı taslağını yazma |
Araştırma sunumu |
9 | Makale bölümlerini yazma: Ana paragrafların taslağını yazma Giriş paragrafı taslağını yazma |
Araştırma sunumu |
10 | Sonuç paragrafı taslağını yazma Revizyon |
İlk taslağın teslimi İkinci makale taslağı çalışması |
11 | Sonuç paragrafı taslağını yazma Revizyon |
İlk taslağın teslimi İkinci makale taslağı çalışması |
12 | Geri bildirim | 2. taslağının teslimi 2. taslağın revizyon çalışması |
13 | Geri bildirim | 2. taslağının teslimi 2. taslağın revizyon çalışması |
14 | Geri bildirim | Final döneminde makalenin son halinin teslimi |
Metherell, J.R., & Winkler, A.C. (2011). Writing the Research Paper: A Handbook (8th ed.). Wadsworth, Cengage Learning. |
Blaxter, L., Hughes, C., & Tight, M. (2004). How to Research. (3rd ed.). Open University Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 4 | 70 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 8 | 15 |
Total: | 13 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 12 | 48 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 | |||||||||||
OC6 |