DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Araştırma Makalesi Yazımı KHAS 1502 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Nil S. ÇINGA ÇARIKÇI
Dersi Veren(ler): Nil S. ÇINGA ÇARIKÇI, Nazlı KARACA, DAVİD REED ALBACHTEN, DAN GOLDENBERG
Dersin Amacı: Öğrencilerinin üniversite seviyesinde araştırma becerilerini geliştirmek ve kritik düşünme yetilerini uygulayarak akademik bir konuda kaynak kullanarak makale yazmak için gereken becerileri kazanmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler araştırma odaklı temel makale yazma metot ve yöntemlerini işleyecekler. Ders öğrencilere bir atölye çalışması ortamı sağlayarak, öğrencileri taslak yazıdan tamamlanmış makale yazma sürecine taşıyacaktır.


Odaklanılan yetiler: Kritik düşünme yetisi, makaleyi bir süreç olarak hazırlama yöntemi, kütüphane kullanma becerileri, veri tabanı kullanma, kaynakları değerlendirme, temel araştırma yöntemleri, basılı ve basılı olmayan kaynakları araştırma yöntemleri, sunum becerileri
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kaynakları değerlendirme ve farklı kaynakları sentezleme: basılı ve basılı olmayan kaynak ve araçlar
  • 2- Yazma sürecini uygulayarak ve uygun kaynak kullanarak akademik makale yazmak
  • 3- Araştırma ve yazma süreci boyunca kritik düşünme yeti ve becerilerini geliştirmek
  • 4- Araştırma planı geliştirebilmek için araştırma yöntemleri konusunda bilinç kazanmak
  • 5- Akademik araştırma hakkında uygun bir dil kullanarak konuşmak
  • 6- Araştırma projelerinin gelişmesine katkı sağlamak amacıyla ders içi diğer öğrenciler ve dersin hocasıyla güçlü sözel iletişim kurmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri KHAS 1502 dersi bir yazma atölyesi dersi olarak işlenir. Öğretim elemanı odaklı dersten ziyade, öğrenci odaklı, pratik uygulamaya yönelik atölye çalışması olarak uygulanır. Öğrencinin derste öğrendiklerini uygulamaya yönelik aktiviteler ile aktif olarak konuları tartışmasına fırsat verir.
Ders içi ve ders dışı aktiviteler, bireysel araştırma projelerindeki süreci tartışma ve öğrencilerin birbirlerine geri dönüşüm vermelerini sağlayan aktiviteleri içerir. Yazı atölye çalışmaları hem sınıfta, derste hem de KHAS Learn üzerinden yapılır. Ayrıca, bireysel ve küçük gruplar halinde öğrencilerle Zoom üzerinden veya yüz yüze görüşmeler yapılır. Ödev Yöntemleri:
Araştırma Önerisi Hazırlama: 5%
Açıklamalı Kaynakça Yazma: 10%
Taslak & Literatür Taraması: 15%
Final Sunum: 15%
Tamamlanmış Makale (yaklaşık 2000 kelime): 40%
Derse Katılım (ders boyunca verilen ek ödev ve aktiviteler, araştırmanın ilk sunumu, 1. ve 2. makale taslakları): 15%


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon: Derse giriş
Araştırma konusu seçme ve konuyu daraltma
Araştırma projesi için konu bulma
2 Araştırma sürecine giriş
Araştırma sorusu seçimi
Araştırma hipotezleri üretme
Kaynak araştırmaya başlama
Araştırma önerisini hazırlama
3 Araştırma sürecine giriş
Araştırma sorusu seçimi
Araştırma hipotezleri üretme
Kaynak araştırmaya başlama
Araştırma önerisini hazırlama
4 Kütüphane kullanma becerileri
Dijital araştırma becerileri (Veri tabanı kullanma & Google Scholar)
Açıklamalı kaynakça yazma
İkincil kaynakların incelemesi
Araştırma önerisi teslimi Açıklamalı kaynakça yazmaya yönelik çalışma
5 Kütüphane kullanma becerileri
Dijital araştırma becerileri (Veri tabanı kullanma & Google Scholar)
Açıklamalı kaynakça yazma
İkincil kaynakların incelemesi
Araştırma önerisi teslimi Açıklamalı kaynakça yazmaya yönelik çalışma
6 Makale taslağını planlama ve düzenleme Açıklamalı kaynakça teslimi Makale ana hatları taslağını hazırlama ve teslim
7 Makale taslağını planlama ve düzenleme Açıklamalı kaynakça teslimi Makale ana hatları taslağını hazırlama ve teslim
8 Makale bölümlerini yazma:
Ana paragrafların taslağını yazma
Giriş paragrafı taslağını yazma
Araştırma sunumu
9 Makale bölümlerini yazma:
Ana paragrafların taslağını yazma
Giriş paragrafı taslağını yazma
Araştırma sunumu
10 Sonuç paragrafı taslağını yazma
Revizyon
İlk taslağın teslimi İkinci makale taslağı çalışması
11 Sonuç paragrafı taslağını yazma
Revizyon
İlk taslağın teslimi İkinci makale taslağı çalışması
12 Geri bildirim 2. taslağının teslimi 2. taslağın revizyon çalışması
13 Geri bildirim 2. taslağının teslimi 2. taslağın revizyon çalışması
14 Geri bildirim Final döneminde makalenin son halinin teslimi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Metherell, J.R., & Winkler, A.C. (2011). Writing the Research Paper: A Handbook (8th ed.). Wadsworth, Cengage Learning.


DİĞER KAYNAKLAR

Blaxter, L., Hughes, C., & Tight, M. (2004). How to Research. (3rd ed.). Open University Press.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 4 70
Sunum/Jüri 1 15
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 8 15
Total: 13 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev41248
Sunum/Jüriye Hazırlık177
Diğer Uygulamalara Hazırlık7428
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5                          
OC6