Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders, sosyal psikoloji çerçevesi içinde grup süreçlerinde eleştirel düşünmeyi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Gruplar arası süreçler aracılığıyla göç ve diğer benzer toplumsal konulara odaklanır. Öğrenciler, grup etkinlikleri sırasında gruplar arası süreçlere odaklanan yüksek kaliteli ampirik ve gözden geçirme makalelerine katılacaklardır |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, ulusal ve dini kimliklerle ve ortak iç grup kimliğiyle özdeşleşmeye; farklı tehdit algısı türlerine; grup temelli duygulara ve kolektif nostaljiye; betimsel, buyruksal normlara ve sosyal aylaklığa; gruplar arası temasa ve algılanan benzerliğe; kolektif psikolojik sahiplenmeye, göreceli yoksunluk ve tatmine; insanlıktan çıkarmaya ve adil dünya inancına; sistemi meşrulaştırma teorisine ve dehşet yönetimi teorisine odaklanacaktır. Grup içi süreçler, göçmenlere ve diğer benzer toplumsal konulara yönelik tutumlara odaklanarak incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Grup süreçlerindeki çok çeşitli teoriler arasındaki bağlantıları keşfedebilir.
- 2- Çeşitli kültürlerarası ortamlarda göçmenlere ve benzeri toplumsal konulara yönelik tutumları grup süreçlerinin merceğinden inceleme becerisi ile donatılır.
- 3- Grup süreçlerinde çeşitli teorileri incelerken eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretim yöntemi: Anlatım Öğrenme aktiviteleri: Değerlendirme ödevi, ders notu, proje sunumu, Kısa sınavlar, Final sınavı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Oryantasyon ve Dış gruplara yönelik tutumlara genel bakış |
|
2 |
Buluşsal Kısayollar (Temsiliyet ve Ulaşılabilirlik Buluşsal Kısayolları) |
Navarro, S. P., & Lopez de Arechavaleta, B. O. (2010). Heuristic reasoning and beliefs on immigration: an approach to an intercultural education programme. Intercultural Education, 21(4), 351-364 |
3 |
Sosyal kimliklenme (bölüm 1): Ulusal kimlik |
Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Social Identity Theory In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications |
4 |
Sosyal kimliklenme (bölüm 2): Ortak iç grup kimlik modeli ve pozitif-negatif asimetri |
Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Self Categorization Theory In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Positive Negative Asymmentry In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications Dovidio, J. F., Gaertner, S. L., & Saguy, T. (2008). Another view of “we”: Majority and minority group perspectives on a common ingroup identity. European review of social psychology, 18(1), 296-330. |
5 |
Grup çıkarları: Gruplararası tehdit teorisi ve tehdit-fayda modeli |
Tartakovsky, E., & Walsh, S. D. (2020). Are some immigrants more equal than others? Applying a threat-benefit model to understanding the appraisal of different immigrant groups by the local population. Journal of Ethnic and Migration Studies, 46(19), 3955-3973. |
6 |
Grup duyguları: Gruplar arası duygular teorisi ve kolektif nostalji ve 1. Kısa sınav |
Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Intergroup Emotions In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications |
7 |
Grup normları ve sosyal aylaklık |
Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Norms Prescriptive And Descriptive In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Social Loafing In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications |
8 |
Kolektif psikolojik sahiplenme ve göreceli yoksunluk ve tatmin |
Verkuyten, M., & Martinovic, B. (2017). Collective psychological ownership and intergroup relations. Perspectives on Psychological Science, 12(6), 1021-1039. Dambrun, M., Taylor, D. M., McDonald, D. A., Crush, J., & Méot, A. (2006). The relative deprivation-gratification continuum and the attitudes of South Africans toward immigrants: A test of the V-curve hypothesis. Journal of personality and social psychology, 91(6), 1032. |
9 |
İnsanlıktan çıkarma ve adil dünya inancı |
Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Just World Hypothesis In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications |
10 |
Gözden geçirme, 2. kısa sınav ve makale tartışmaları |
|
11 |
Sistemi meşrulaştırma teorisi ve dehşet yönetimi teorisi |
Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Terror Management Theory In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). System Justification In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications |
12 |
Sosyal baskınlık yönelimi ve Sağ otoriterlik |
Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Sociel Dominance Orientation In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications |
13 |
Gruplar arası temas teorisi ve algılanan benzerlik |
Pettigrew, T. F. (1998). Intergroup contact theory. Annual review of psychology, 49(1), 65-85. only pages 66-67. |
14 |
Gözden geçirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.