DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Grup Süreçleri PSYC 306 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu ders, sosyal psikoloji çerçevesi içinde grup süreçlerinde eleştirel düşünmeyi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Gruplar arası süreçler aracılığıyla göç ve diğer benzer toplumsal konulara odaklanır. Öğrenciler, grup etkinlikleri sırasında gruplar arası süreçlere odaklanan yüksek kaliteli ampirik ve gözden geçirme makalelerine katılacaklardır
Dersin İçeriği: Bu ders, ulusal ve dini kimliklerle ve ortak iç grup kimliğiyle özdeşleşmeye; farklı tehdit algısı türlerine; grup temelli duygulara ve kolektif nostaljiye; betimsel, buyruksal normlara ve sosyal aylaklığa; gruplar arası temasa ve algılanan benzerliğe; kolektif psikolojik sahiplenmeye, göreceli yoksunluk ve tatmine; insanlıktan çıkarmaya ve adil dünya inancına; sistemi meşrulaştırma teorisine ve dehşet yönetimi teorisine odaklanacaktır. Grup içi süreçler, göçmenlere ve diğer benzer toplumsal konulara yönelik tutumlara odaklanarak incelenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Grup süreçlerindeki çok çeşitli teoriler arasındaki bağlantıları keşfedebilir.
  • 2- Çeşitli kültürlerarası ortamlarda göçmenlere ve benzeri toplumsal konulara yönelik tutumları grup süreçlerinin merceğinden inceleme becerisi ile donatılır.
  • 3- Grup süreçlerinde çeşitli teorileri incelerken eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretim yöntemi: Anlatım Öğrenme aktiviteleri: Değerlendirme ödevi, ders notu, proje sunumu, Kısa sınavlar, Final sınavı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon ve Dış gruplara yönelik tutumlara genel bakış
2 Buluşsal Kısayollar (Temsiliyet ve Ulaşılabilirlik Buluşsal Kısayolları) Navarro, S. P., & Lopez de Arechavaleta, B. O. (2010). Heuristic reasoning and beliefs on immigration: an approach to an intercultural education programme. Intercultural Education, 21(4), 351-364
3 Sosyal kimliklenme (bölüm 1): Ulusal kimlik Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Social Identity Theory In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications
4 Sosyal kimliklenme (bölüm 2): Ortak iç grup kimlik modeli ve pozitif-negatif asimetri Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Self Categorization Theory In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Positive Negative Asymmentry In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications Dovidio, J. F., Gaertner, S. L., & Saguy, T. (2008). Another view of “we”: Majority and minority group perspectives on a common ingroup identity. European review of social psychology, 18(1), 296-330.
5 Grup çıkarları: Gruplararası tehdit teorisi ve tehdit-fayda modeli Tartakovsky, E., & Walsh, S. D. (2020). Are some immigrants more equal than others? Applying a threat-benefit model to understanding the appraisal of different immigrant groups by the local population. Journal of Ethnic and Migration Studies, 46(19), 3955-3973.
6 Grup duyguları: Gruplar arası duygular teorisi ve kolektif nostalji ve 1. Kısa sınav Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Intergroup Emotions In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications
7 Grup normları ve sosyal aylaklık Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Norms Prescriptive And Descriptive In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Social Loafing In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications
8 Kolektif psikolojik sahiplenme ve göreceli yoksunluk ve tatmin Verkuyten, M., & Martinovic, B. (2017). Collective psychological ownership and intergroup relations. Perspectives on Psychological Science, 12(6), 1021-1039. Dambrun, M., Taylor, D. M., McDonald, D. A., Crush, J., & Méot, A. (2006). The relative deprivation-gratification continuum and the attitudes of South Africans toward immigrants: A test of the V-curve hypothesis. Journal of personality and social psychology, 91(6), 1032.
9 İnsanlıktan çıkarma ve adil dünya inancı Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Just World Hypothesis In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications
10 Gözden geçirme, 2. kısa sınav ve makale tartışmaları
11 Sistemi meşrulaştırma teorisi ve dehşet yönetimi teorisi Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Terror Management Theory In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). System Justification In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications
12 Sosyal baskınlık yönelimi ve Sağ otoriterlik Baumeister, R. F., & Vohs, K. D. (Eds.) (2007). Sociel Dominance Orientation In SAGE Encyclopedia of Social Psychology. SAGE Publications
13 Gruplar arası temas teorisi ve algılanan benzerlik Pettigrew, T. F. (1998). Intergroup contact theory. Annual review of psychology, 49(1), 65-85. only pages 66-67.
14 Gözden geçirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Encyclopedia of Social Psychology (Baumeister & Vohs, 2007); various articles


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Proje 1 15
Ödev 10 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 30
Final Sınavı 1 35
Total: 28 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje11212
Ödev10110
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler120.56
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar22040
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3