DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Pazarlamada Dijital Dönüşüm BUS 314 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: İşletme
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dijitalleşmenin pazarlama süreçleri üzerindeki etkisini öğrencilere aktarmaktır. Dijital pazarlama ortamının analizi, dijital tüketici davranışları dijital pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi gibi konuların dışında yeni teknolojilerin pazarlama üzerindeki etkilerinin öğrencilerle paylaiması hedeflenir.
Dersin İçeriği: Dijital pazarlama ortamı, dijital müşteri deneyimi, dijitalleşme ve pazarlama araştırması, dijitalleşme ve CRM, dijital pazarlama stratejileri, sosyal medya pazarlaması, yapay zeka ve otomasyon, artırılmış ve sanal gerçeklik , IoT pazarlaması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dijital pazarlamada yeni kavramlar ve trendler
  • 2- Geleneksel pazarlamanın dijital stratejiler bağlamında yorumlanması ve uygulanmasının öğrenilmesi
  • 3- Dijital pazarlama çevresinin ve tüketici davranışının analiz edilerek pazarlama stratejilerinin geliştirlmesi
  • 4- Yeni teknolojilerin pazarlama alanında kullanılarak müşteri deneyiminin nasıl arttılabileceği
  • 5- Yeni teknolojilerin sürdürülebilmeye katkısı ve bu teknolojilerin etik olarak uygulanması
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze dersler, sınıf içi uygulamalar, vaka çalışmaları, öğrenci sunumları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dijital Pazarlamada Dönüşüm -
2 Dijital Pazarlama Ortamının Analizi Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
3 Dijital Müşteri Deneyimi Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
4 İlişki Pazarlaması, CRM ve Dijitalleşme Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
5 Dijital Pazarlama Stratejisi Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
6 Nöropazarlama Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
7 Dijital Pazarlama Araştırması Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
8 Sosyal Medya Pazarlaması Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
9 Sosyal Medya Pazarlaması (Devam) Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
10 Yapay Zeka ve Dijital Pazarlama Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
11 Yapay Zeka ve Dijital Pazarlama (Devam) Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
12 AR, VR ve IoT Pazarlaması Learn’de paylaşılacak kaynaklardan okumalar
13 Grup Sunumları -
14 Grup Sunumları -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Chaffey, D., & Smith, P. R. (2017). Digital marketing excellence: planning, optimizing and integrating online marketing. Routledge


DİĞER KAYNAKLAR

Haftalık verilecek makaleler ve diğer kaynaklar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 20
Ödev 1 10
Sunum/Jüri 1 40
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev11010
Sunum/Jüriye Hazırlık14040
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14228
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar31030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5