DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stop-Motion Animasyon VCD 324 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Joseph Robert Graham
Dersi Veren(ler): Joseph Robert Graham
Dersin Amacı: -Dijital fotografi kullanarak profesyonel stop-motion animasyon
sürecini takip etmesi,

-Birlikte çalışarak kaynakları bir araya getirmesi ve kompleks projeleri
bitirmesi

-Basit hikayeler canlandırarak yaratıcı kapasitelerini arttırmaları,

-Profesyonellik gösterebilmeleri (Düzenli sunum, yönergelere
uyum,tesim tarihlerine dikkat) beklenir,
Dersin İçeriği: Modüller, öğrencilerin dijital fotografiyi 2D, 3D ve 4D teknikleriyle birleştirerek
basit anlatıları geliştirmesi ve hayata getirmesini içerir. Ders dört modüle
bölünmüştür:

1- Boiling-line animasyon

2- Looped animasyon

3- Basit set yapımı

4- Set kullanarak stop-frame animasyon

Bu modüller ile öğrenciler yeni fikirler ve süreçler ile deney yapma becerisi
kazanacak ve hayal edilen senaryoları izleyiciye ulaştırabileceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Stop-motion’ın sürecinin nasıl işlediğine ilişkin bilgi edinecek ve yaratıcı hikaye anlatıcılığı becerileri kazanacaktır,
  • 2- Bir dizi el-çizimi ve el-işi yaklaşımlarıyla animasyona hazır orijinal içerikler üretebileceklerdir,
  • 3- Dijital kamera tekniklerini ilgili Adobe (Photoshop, Premiere vb) programları ile birleştirme becerisini elde edeceklerdir,
  • 4- Deneysel yöntemler ile yeni fikirler oluşturabilecek ve izleyici ile etkileşime geçmekte bu yeni yöntemleri kullanabilecektir,
  • 5- Takımlar halinde ortak çalışmaya dayalı iş geliştirme becerileri kazanacaklardır,
  • 6- Fikirleri ve konseptleri eleştirel bir şekilde animasyon süreci ile birleştirebileceklerdir,
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Screening: Ders boyunca öğrencilere kısa stop-frame animasyon seçkileri gösterilecek ve farklı animasyon yaklaşımları ile tanışmaları sağlanacaktır.
Making: Proje 1 ve 2 üretim için gözleme ve hayal gücüne dayalı çizim teknikleri içermektedir. Proje 3 etraftaki eşyalar ile basit bir set oluşturmayı ve proje 4 bu seti kullanarak stop-frame animasyon üretimini içermektedir.
Photographing: Öğrenciler işlerinde kullanmak üzere fotoğraflamayı, fotoğrafı taramayı ve Photoshop/Premiere kullanarak çıktıklarını oluşturmayı öğrenir.
Collaborating: Proje 3 ve Proje 4 öğrencilerin grup olarak çalışmasını içerir. İşler 3D animasyon yaratımı için, yapım, fotoğraflama ve düzenlemeyi kapsar.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon haftası
2 Modül (I): Boiling Line Animation (GIF)
Boiling line animasyon tanıtımı
Seçili Görsel: Öğrenciler gözleyerek çizebilecekleri ve sonrasında 3 karelik GIF hazırlayacakları bir obje seçecek ve sınıfa getirecektir
3 Modül (I): Boiling Line Animation (GIF)
Üretim: 3-kare boiling line GIF
Seçili Görsel: Öğrenciler gözleyerek çizebilecekleri ve sonrasında 3 karelik GIF hazırlayacakları bir obje seçecek ve sınıfa getirecektir
4 Modül (II): Looped Animation (MP4)
15 karelik el çizimi animasyona geçiş
Seçili Görsel: Öğrenciler Modül 1’de kullandıkları objeyi merkez alarak 15 karelik bir GIF storyboard’u geliştirecektir.
5 Modül (II): Looped Animation (MP4)
Üretim: MP4 Animasyon
Seçili Görsel: Öğrenciler Modül 1’de kullandıkları objeyi merkez alarak 15 karelik bir GIF storyboard’u geliştirecektir.
6 Modül (III): 3D Set Yapımı
Stop-motion animasyonu için 3D set yapımı
Seçili materyal ve görsel: Öğrenciler hem modül 3 setlerini hem de başlangıç noktası olarak seçtikleri nesneyi kullanarak daha büyük bir stop-frame animasyon projesine başlayacaklar. Öğrenciler storyboard fikirlerini geliştirmeye başlayacaklar
7 Modül (III): 3D Set Yapımı
Kurulu set ile kamera testi
Seçili materyal ve görsel: Öğrenciler hem modül 3 setlerini hem de başlangıç noktası olarak seçtikleri nesneyi kullanarak daha büyük bir stop-frame animasyon projesine başlayacaklar. Öğrenciler storyboard fikirlerini geliştirmeye başlayacaklar
8 Modül (III): 3D Set Yapımı
Üretim: 3D set ve ışıklandırma
Seçili materyal ve görsel: Öğrenciler hem modül 3 setlerini hem de başlangıç noktası olarak seçtikleri nesneyi kullanarak daha büyük bir stop-frame animasyon projesine başlayacaklar. Öğrenciler storyboard fikirlerini geliştirmeye başlayacaklar
9 Modul (IV): Stopframe Animasyon (MP4)
Set kullanarak 50 kare animasyon testi
Showreel: Öğrenciler animasyonlarını sınıfta sunacaktır.
10 Modul (IV): Stopframe Animasyon (MP4)
Test animasyonunun sınıfta sunumu
Showreel: Öğrenciler animasyonlarını sınıfta sunacaktır.
11 Modul (IV): Stopframe Animasyon (MP4)
Stop-frame animasyonun devamı – Bireysel görüşmeler
Showreel: Öğrenciler animasyonlarını sınıfta sunacaktır.
12 Modul (IV): Stopframe Animasyon (MP4)
Animasyon için son düzenleme
Showreel: Öğrenciler animasyonlarını sınıfta sunacaktır.
13 Sunumlar
14 Sunumlar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

-


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 4 70
Sunum/Jüri 1 20
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje41040
Sunum/Jüriye Hazırlık199
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10220
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5                        
OC6