Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Stop-Motion Animasyon | VCD 324 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Joseph Robert Graham |
Dersi Veren(ler): | Joseph Robert Graham |
Dersin Amacı: | -Dijital fotografi kullanarak profesyonel stop-motion animasyon sürecini takip etmesi, -Birlikte çalışarak kaynakları bir araya getirmesi ve kompleks projeleri bitirmesi -Basit hikayeler canlandırarak yaratıcı kapasitelerini arttırmaları, -Profesyonellik gösterebilmeleri (Düzenli sunum, yönergelere uyum,tesim tarihlerine dikkat) beklenir, |
Dersin İçeriği: | Modüller, öğrencilerin dijital fotografiyi 2D, 3D ve 4D teknikleriyle birleştirerek basit anlatıları geliştirmesi ve hayata getirmesini içerir. Ders dört modüle bölünmüştür: 1- Boiling-line animasyon 2- Looped animasyon 3- Basit set yapımı 4- Set kullanarak stop-frame animasyon Bu modüller ile öğrenciler yeni fikirler ve süreçler ile deney yapma becerisi kazanacak ve hayal edilen senaryoları izleyiciye ulaştırabileceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Screening: Ders boyunca öğrencilere kısa stop-frame animasyon seçkileri gösterilecek ve farklı animasyon yaklaşımları ile tanışmaları sağlanacaktır. Making: Proje 1 ve 2 üretim için gözleme ve hayal gücüne dayalı çizim teknikleri içermektedir. Proje 3 etraftaki eşyalar ile basit bir set oluşturmayı ve proje 4 bu seti kullanarak stop-frame animasyon üretimini içermektedir. Photographing: Öğrenciler işlerinde kullanmak üzere fotoğraflamayı, fotoğrafı taramayı ve Photoshop/Premiere kullanarak çıktıklarını oluşturmayı öğrenir. Collaborating: Proje 3 ve Proje 4 öğrencilerin grup olarak çalışmasını içerir. İşler 3D animasyon yaratımı için, yapım, fotoğraflama ve düzenlemeyi kapsar. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon haftası | |
2 | Modül (I): Boiling Line Animation (GIF) Boiling line animasyon tanıtımı |
Seçili Görsel: Öğrenciler gözleyerek çizebilecekleri ve sonrasında 3 karelik GIF hazırlayacakları bir obje seçecek ve sınıfa getirecektir |
3 | Modül (I): Boiling Line Animation (GIF) Üretim: 3-kare boiling line GIF |
Seçili Görsel: Öğrenciler gözleyerek çizebilecekleri ve sonrasında 3 karelik GIF hazırlayacakları bir obje seçecek ve sınıfa getirecektir |
4 | Modül (II): Looped Animation (MP4) 15 karelik el çizimi animasyona geçiş |
Seçili Görsel: Öğrenciler Modül 1’de kullandıkları objeyi merkez alarak 15 karelik bir GIF storyboard’u geliştirecektir. |
5 | Modül (II): Looped Animation (MP4) Üretim: MP4 Animasyon |
Seçili Görsel: Öğrenciler Modül 1’de kullandıkları objeyi merkez alarak 15 karelik bir GIF storyboard’u geliştirecektir. |
6 | Modül (III): 3D Set Yapımı Stop-motion animasyonu için 3D set yapımı |
Seçili materyal ve görsel: Öğrenciler hem modül 3 setlerini hem de başlangıç noktası olarak seçtikleri nesneyi kullanarak daha büyük bir stop-frame animasyon projesine başlayacaklar. Öğrenciler storyboard fikirlerini geliştirmeye başlayacaklar |
7 | Modül (III): 3D Set Yapımı Kurulu set ile kamera testi |
Seçili materyal ve görsel: Öğrenciler hem modül 3 setlerini hem de başlangıç noktası olarak seçtikleri nesneyi kullanarak daha büyük bir stop-frame animasyon projesine başlayacaklar. Öğrenciler storyboard fikirlerini geliştirmeye başlayacaklar |
8 | Modül (III): 3D Set Yapımı Üretim: 3D set ve ışıklandırma |
Seçili materyal ve görsel: Öğrenciler hem modül 3 setlerini hem de başlangıç noktası olarak seçtikleri nesneyi kullanarak daha büyük bir stop-frame animasyon projesine başlayacaklar. Öğrenciler storyboard fikirlerini geliştirmeye başlayacaklar |
9 | Modul (IV): Stopframe Animasyon (MP4) Set kullanarak 50 kare animasyon testi |
Showreel: Öğrenciler animasyonlarını sınıfta sunacaktır. |
10 | Modul (IV): Stopframe Animasyon (MP4) Test animasyonunun sınıfta sunumu |
Showreel: Öğrenciler animasyonlarını sınıfta sunacaktır. |
11 | Modul (IV): Stopframe Animasyon (MP4) Stop-frame animasyonun devamı – Bireysel görüşmeler |
Showreel: Öğrenciler animasyonlarını sınıfta sunacaktır. |
12 | Modul (IV): Stopframe Animasyon (MP4) Animasyon için son düzenleme |
Showreel: Öğrenciler animasyonlarını sınıfta sunacaktır. |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar |
- |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 4 | 70 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Total: | 19 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 |