DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Metaverse ve Reklamcılık ADV 315 Güz 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ayşe BİNAY KURULTAY
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
-Metaverse’un tarihsel ve entelektüel arka planını anlamaları,

-Metaverse, Blok zincir, Web 3.0, ve NFT gibi çeşitli ağlar hakkında genel bir perspektif kazanmaları,

-Metaverse’de reklamcılık sektörü için muhtemel fırsat ve tehditleri keşfetmeleri,

-Gelişen teknolojiler ve reklamcılık sektörüne etkileri üzerine genel bir perspektif kazanmaları beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders metaverse kavramına, o dünyadaki reklamcılık pratiklerine, ve sektör için muhtemel fırsat ve tehditlere bir giriş niteliğindedir. Ders metaverse kavramının entelektüel bir arka plan sunar, alakalı dijital ağlar ile ilgilenir ve metaverse dünyasını reklamcılık sektörü bağlamında tartışır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Metaverse, Blok zincir, Web 3.0 ve NFT hakkında temel bilgiler edinmek
  • 2- Metaverse dünyasında reklamcılık sektörü için muhtemel fırsat ve tehditleri değerlendirmek
  • 3- Gelişen teknolojiler ve sektör ile bağları hakkında etik bir yaklaşım geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar:
- “Mağaradan” “Simulasyona” Metaverse
-Metaverse, Blok zincir, NFT
-Reklamcılık ve Metaverse
Modüller modül içinde analiz edilecek kavramları açıklayan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden derste anlatılanları içselleştirmek için bir analitik, iki pratik proje hazırlamaları istenir. Projeler toplam


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Modül (I): “Mağaradan” “Simulasyona” Metaverse
Platon’un Mağarası
Devlet, VII Kitap, Platon
3 Modül (I): “Mağaradan” “Simulasyona” Metaverse
Ağ toplumu ve Küresel Köy
Ağ toplumunun Yükselişi, 7. Bölüm, Manuel Castells
4 Modül (I): “Mağaradan” “Simulasyona” Metaverse
Simulasyon olarak Metaverse ve Etik
Simulakrlar ve Simulasyon, 7. Bölüm, Jean Baudrillard
5 Modül (I): “Mağaradan” “Simulasyona” Metaverse
Modül I Proje Teslimi
6 Modül (II): Metaverse, Blok zincir, NFT
“Metaverse” Nedir?
“Who is Building the Metaverse” Reuters
7 Modül (II): Metaverse, Blok zincir, NFT
Blok zincir ve Web 3.0
8 Modül (II): Metaverse, Blok zincir, NFT
Değiştirilemez Belirteçler ve Popüler Metaverse Platformları
9 Modül (III) Reklamcılık Ve Metaverse
Modül II Proje Teslimi
10 Modül (III) Reklamcılık Ve Metaverse
Metaverse Markaları
11 Modül (III) Reklamcılık Ve Metaverse
Metaverse Pazar Yeri
12 Modül (III) Reklamcılık Ve Metaverse
Reklamcılık ve Metaverse’de İçgörü Bulmak
Advertising in the Metaverse: Research Agenda, Journal of Interactive Advertising 2021, VOL. 21, NO. 3, 141–144
13 Modül (III) Reklamcılık Ve Metaverse
Modül III Proje Teslimi
14 Ders Değerlendirmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)

Republic by Plato, BasicBooks 2nd ed.
The rise of the network society by Manuel Castells, Wiley-Blackwell 2nd ed.
The consumer society: Myths and structures by Jean Baudrillard, Sage Publications.
Simulacra and simulation by Jean Baudrillard, Michigan.
The global village by Marshall McLuhan & Powers, B.R., Oxford University Press.
Meta ethics for the metaverse: The ethics of virtual worlds by Edward H. Spence in Current Issues in Computing and Philosophy, IOS Press.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 3 90
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Arazi Çalışması11212
Proje32060
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler9436
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1   3           2    
OC2           2        
OC3 1           3