Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Metaverse ve Reklamcılık | ADV 315 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Reklamcılık |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Ayşe BİNAY KURULTAY |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: -Metaverse’un tarihsel ve entelektüel arka planını anlamaları, -Metaverse, Blok zincir, Web 3.0, ve NFT gibi çeşitli ağlar hakkında genel bir perspektif kazanmaları, -Metaverse’de reklamcılık sektörü için muhtemel fırsat ve tehditleri keşfetmeleri, -Gelişen teknolojiler ve reklamcılık sektörüne etkileri üzerine genel bir perspektif kazanmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders metaverse kavramına, o dünyadaki reklamcılık pratiklerine, ve sektör için muhtemel fırsat ve tehditlere bir giriş niteliğindedir. Ders metaverse kavramının entelektüel bir arka plan sunar, alakalı dijital ağlar ile ilgilenir ve metaverse dünyasını reklamcılık sektörü bağlamında tartışır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: - “Mağaradan” “Simulasyona” Metaverse -Metaverse, Blok zincir, NFT -Reklamcılık ve Metaverse Modüller modül içinde analiz edilecek kavramları açıklayan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden derste anlatılanları içselleştirmek için bir analitik, iki pratik proje hazırlamaları istenir. Projeler toplam |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Modül (I): “Mağaradan” “Simulasyona” Metaverse Platon’un Mağarası |
Devlet, VII Kitap, Platon |
3 | Modül (I): “Mağaradan” “Simulasyona” Metaverse Ağ toplumu ve Küresel Köy |
Ağ toplumunun Yükselişi, 7. Bölüm, Manuel Castells |
4 | Modül (I): “Mağaradan” “Simulasyona” Metaverse Simulasyon olarak Metaverse ve Etik |
Simulakrlar ve Simulasyon, 7. Bölüm, Jean Baudrillard |
5 | Modül (I): “Mağaradan” “Simulasyona” Metaverse Modül I Proje Teslimi |
|
6 | Modül (II): Metaverse, Blok zincir, NFT “Metaverse” Nedir? |
“Who is Building the Metaverse” Reuters |
7 | Modül (II): Metaverse, Blok zincir, NFT Blok zincir ve Web 3.0 |
|
8 | Modül (II): Metaverse, Blok zincir, NFT Değiştirilemez Belirteçler ve Popüler Metaverse Platformları |
|
9 | Modül (III) Reklamcılık Ve Metaverse Modül II Proje Teslimi |
|
10 | Modül (III) Reklamcılık Ve Metaverse Metaverse Markaları |
|
11 | Modül (III) Reklamcılık Ve Metaverse Metaverse Pazar Yeri |
|
12 | Modül (III) Reklamcılık Ve Metaverse Reklamcılık ve Metaverse’de İçgörü Bulmak |
Advertising in the Metaverse: Research Agenda, Journal of Interactive Advertising 2021, VOL. 21, NO. 3, 141–144 |
13 | Modül (III) Reklamcılık Ve Metaverse Modül III Proje Teslimi |
|
14 | Ders Değerlendirmesi |
Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur) Republic by Plato, BasicBooks 2nd ed. The rise of the network society by Manuel Castells, Wiley-Blackwell 2nd ed. The consumer society: Myths and structures by Jean Baudrillard, Sage Publications. Simulacra and simulation by Jean Baudrillard, Michigan. The global village by Marshall McLuhan & Powers, B.R., Oxford University Press. Meta ethics for the metaverse: The ethics of virtual worlds by Edward H. Spence in Current Issues in Computing and Philosophy, IOS Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 3 | 90 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 12 | 12 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 9 | 4 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 |