Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanal Gerçeklik | RTC 339 | Güz-Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Radyo, Televizyon ve Sinema |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Melis BEHLİL |
Dersi Veren(ler): | Melis BEHLİL |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: -Sanal Gerçeklik (SG) ile ilgili temel kavramları tanıması, -SG tasarımının temel ilkelerini öğrenmesi, -SG deneyimleri için nasıl düşüneceklerini anlamaları, -SG’te kullanılan yazılım ve donanım teknolojilerini tanıması -SG üretiminin temel ilkelerini kavraması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere Sanal Gerçekliğin farklı yönlerine genel bir bakış sağlamak için tasarlanmıştır. Derste Sanal Gerçeklik (SG) esasen bir anlatı aracı olarak ele alınacaktır. Öğrenciler SG ve bu teknolojinin kullanımıyla deneyimlenebilen sanal dünyalar hakkında bilgi edineceklerdir. Disiplinlerarası bir yaklaşımla tasarlanan bu ders öğrencilere SG’in tarihi, teorisi ve estetiğiyle birlikte teknolojisi ve tasarımı hakkında gerekli altyapıyı sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders üç modülden oluşmaktadır. Modül 1 için öğrenciler var olan SG çalışmalarını araştırarak kısa yazılı bir proje sunacak. Modül 2’de SG üretim becerilerini geliştirmek için atölye çalışmalarına katılacak. Modül 3'te, öğrencilere mentörleri tarafından final projeleri olarak hazırlayacakları kısa bir grup ödevi verilecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon Haftası (Tanıtım, ders planı) | |
2 | Modül 1: Estetik ve Teori Sanal Gerçeklik (SG) tanımı, SG tarihi |
Ders materyallerinin okunması |
3 | Modül 1: Estetik ve Teori Çevreleyicilik (Immersion), Mevcudiyet (Presence), Algı |
Ders materyallerinin okunması |
4 | Modül 1: Estetik ve Teori Sanal Gerçeklikte Hikâye Anlatımı |
Ders materyallerinin okunması, SG araştırmaları |
5 | Modül 1: Estetik ve Teori Sosyal Dünyalar, Etik Konular |
Ders materyallerinin okunması, SG araştırmaları |
6 | Modül 2: Teknoloji Kamera Takibi ve 3 Boyutlu Görüntü Oluşturma |
Ders materyallerinin okunması, atölye çalışmaları |
7 | Modül 2: Teknoloji Buradalık? (Presence), Temsil ve Etkileşim |
Ders materyallerinin okunması, atölye çalışmaları |
8 | Modül 2: Teknoloji Fiziksel Dünyayı Modelleme |
Ders materyallerinin okunması, atölye çalışmaları |
9 | Modül 2: Teknoloji Çevreleyici Ortamlarda Ses |
Ders materyallerinin okunması, atölye çalışmaları |
10 | Modül 3: Deneyim Sanal Gerçeklik için Çekim |
Ders materyallerinin okunması, grup çalışması |
11 | Modül 3: Deneyim Sanal Gerçeklik Post-Prodüksiyonu |
Ders materyallerinin okunması, grup çalışması |
12 | Modül 3: Deneyim Geliştirme Platformları |
Ders materyallerinin okunması, grup çalışması |
13 | Modül 3: Deneyim Sanal Gerçekliğin Geleceği |
Ders materyallerinin okunması, grup çalışması |
14 | Değerlendirme Haftası |
Virtual Reality, Steven M. LaValle. Cambridge University Press, 2016 Virtual Reality Cinema: Narrative Tips and Techniques. Eric R. Williams, Carrie Love, Matt Love. Routledge, 2021 |
Diğer bütün gerekli/önerilen okumalar dijital/rezerv okuma kitabı şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve/veya Bilgi Merkezinden elde edilebilir). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 15 |
Uygulama | 4 | 30 |
Proje | 1 | 30 |
Ödev | 1 | 25 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 4 | 6 | 24 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 |