Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Fotografi | VCD 337 | Güz | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Doruk KUMKUMOĞLU |
Dersi Veren(ler): | Doruk KUMKUMOĞLU |
Dersin Amacı: | -Öğrencilerin güncel fotoğraf terminolojisi ve estetiğine yakınlık kazanmasını sağlamak. -Öğrencilere baştan sona ileri seviye fotoğraf projeleri üretebilecek tecrübeyi sağlamak. -Güncel fotoğraf dahilindeki deneysel ve özgün yaklaşımları/ üretim metotlarını tanıtmak. -Öğrencilerin fotoğraf konusunda alternatif ve özgün yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilere, baştan sona bir ileri fotoğraf projesi üretebilmeleri için gerekli olacak bilgi birikimini, araçları ve tecrübeyi sağlamayı amaçlar. Dersin içeriği, teorik anlatım, teknik atölyeler, sınıf içi tartışma ve geri bildirim oturumlarını kapsar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders içi öğrenme teknikleri, sunumlar, sınıf içi tartışma oturumları, geri bildirim oturumları ve teknik atölyeleri kapsar. Öğrenciler, ödevlerini, geri bildirim oturumları dahilinde sınıf içinde sunmalıdır. Sunum yapılmaması durumunda ödevin puanı düşecektir (-20 puan). Sunum kalitesinin final puanına katkısı olacaktır. Ödevler belirtilen son teslim tarihinde yüklenmelidir. -Katılım final notunun ’udur. Ödev 1 final notunun ’idir. Ödev 2 final notunun ’idir. Ödev 3 (midterm) final notunun ’sidir. Final projesi final notunun @’ıdır. -Modüller: Modül (I): Güncel Fotoğrafta Özgün Yaklaşımlar Modül (II): Fotoğraf Projesi İçin Konsept Geliştirme Modül (III): Fotoğraf Projesi Üretimi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Oryantasyon | |
2 | Modül (I): Güncel Fotoğrafta Özgün Yaklaşımlar Güncel Fotoğraf - Güncel fotoğraf konusuna örneklerle giriş. |
|
3 | Modül (I): Güncel Fotoğrafta Özgün Yaklaşımlar Arttırılmış Fotoğraf ve Otomatik Fotoğraf - Fotoğrafın çeşitli üretim metodları ve teknolojiler ile birleştirilmesi konusuna giriş. |
Ödev 1 sunumları |
4 | Modül (I): Güncel Fotoğrafta Özgün Yaklaşımlar | Sınıf içi uygulama |
5 | Modül (II): Fotoğraf Projesi İçin Konsept Geliştirme Fotoğraf Projeleri için Konsept Geliştirmeye Giriş |
Ödev 2 sunumları |
6 | Modül (II): Fotoğraf Projesi İçin Konsept Geliştirme Proje Önerisi Değerlendirmeleri ve Geri Bildirim Oturumu |
|
7 | Modül (II): Fotoğraf Projesi İçin Konsept Geliştirme Midterm Sunumları |
Midterm Projesi sunumları |
8 | Modül (III): Fotoğraf Projesi Üretimi Foto Kitap |
|
9 | Modül (III): Fotoğraf Projesi Üretimi Fotoğraf Sergileme Biçimleri ve Fotoğraf Kürasyonu - Fotoğraf sergilemenin temelleri |
|
10 | Modül (III): Fotoğraf Projesi Üretimi Sunum Önerisi Geliştirme Çalıştayı I |
Sınıf içi uygulama |
11 | Modül (III): Fotoğraf Projesi Üretimi Sunum Önerisi Geliştirme Çalıştayı II |
Sınıf içi uygulama |
12 | Modül (III): Fotoğraf Projesi Üretimi Üretim Süreci Değerlendirmesi - Grup oturumları. |
Devam eden çalışma sunumları |
13 | Değerlendirme Üretim Süreci Değerlendirmesi -Tekli oturumlar. |
Devam eden çalışma sunumları |
14 | Sunumlar Final Sunumları |
Final projesi sunumları |
● Photography Theory in Historical Perspective, Hilde Van Gelder & Helen Westgeest ● Towards a Philosophy of Photography, Vilém Flusser ● Fotoğraf Ölmedi Ama Tuhaf Kokuyor, Nazif Topçuoğlu |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Proje | 4 | 50 |
Sunum/Jüri | 4 | 35 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 1 | 5 |
Total: | 23 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 9 | 36 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 |