DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Araştırma Yöntemlerine Giriş IAR 355 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: solmazk
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilerin mimarlıkta araştırmanın rolü hakkındaki anlayışını arttırmak. Ayrica öğrencilerin araştırmayı yorumlama, değerlendirme, yürütme, araştırma sonuçlarını sunma yeteneklerini gelişmesı ve veri ve bilgi anlayışını arttırmak hedefleniyor.
Dersin İçeriği: Bu ders, uygulamalı alanlarında araştırma çalışmalarının tasarım ve yürütülmesine ilişkin bir giriş sağlamaktadır. Nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve bunların yöntemlerine özgü hipotez formülasyonları, veri toplama, doğrulama ve analizleriyle ilgili kapsamlı bir şekilde içermektedir. Her bir ders araştırma tasarımı, stratejisi ve metodlarının belli bir yönüne odaklanacaktir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- ÖÇ1: Öğrencilere araştırma projeleri tasarlama, değerlendirme, yürütme ve araştırma sonuçlarını sunma becerileri kazandırmak.
  • 2- ÖÇ2: Öğrencilere mevcut literatürü, araştırma yöntemlerini ve stratejilerini eleştirel olarak gözden geçirebilecek ve değerlendirebilecek bilgileri sağlamak
  • 3- ÖÇ3: Öğrencilere amaçlarına uygun araştırma strateji ve yöntemlerini değerlendirebilecekleri ve seçebilecekleri bilgi sağlamak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı, tartışma, öğrenci ödevi (sunum ve yazılı)


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş -
2 Tasarım Alanında Araştırmanın Doğası. Araştırma Konusunu Formüle Etme Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar
3 Literatürü Eleştirel İncelenmesi Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar
4 Erişim ve araştırma etiği Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar
5 Araştırma Tasarımı Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar
6 İkincil Verileri Kullanma Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar, Ara sınav projesine giriş
7 ARA TESLIM Proje sunumu
8 Birincil Verilerin Toplanması: Gözlem Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar
9 Yarı yapılandırılmış, derinlemesine ve grup görüşmeleri kullanarak Birincil Verilerin Toplanması Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar
10 Anketleri Kullanarak Birincil Veri Toplama Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar
11 Nicel verileri analiz etmek Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar
12 Nitel verileri analiz etmek Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar
13 Proje raporunuzu yazmak ve sunmak Stüdyo tabanlı anlatım, sınıf etkinlikleri ve tartışmalar, final projesine giriş
14 Genel değerlendirme Projeleri Tartışmak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

1. Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, yazar: John W. Creswell
2. The Research Methods Knowledge Base, yazarlar: William M. K. Trochim, James P. Donnelly
3. Qualitative Research: A Guide to Design and Implementation, yazarlar: Sharan B. Merriam, Elizabeth J. Tisdell


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Sunum/Jüri 1 40
Final Sınavı 1 50
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Diğer Uygulamalara Hazırlık26.513
Sunum hazırlıkları (ders dışı)14342
Geridönüş Sınıf içi tartışmalar13113
Proje Raporlarının Sunumu3515
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3