Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Nörofarmakolojinin temel prensiplerini öğretmek. Sinir sisteminin temel hücresel ve moleküler yapılarını öğretmek. Sinaptik iletimin moleküler parçalarını ve moleküler mekanizmalarını öğretmek. Beyindeki temel nörotransmitterleri ve onların reseptörlerini öğretmek. Nörofarmakoloji konusundaki bilimsel bilgiyi psikiyatrik hastalıklar ve bu hastalıklara geliştirilen terapötik uygulamalarla bütünleştirmek. Bilimsel makaleleri okumak ve anlamak ve öğrencilere sunum yaptırmak. Öğrencileri aktif öğrenmeye ve bilimsel meraka teşvik etmek. |
Dersin İçeriği: |
Nörofarmakolojinin temel prensipleri. Sinir sistemi ve özellikleri. Sinaptik iletim ve nöronlarda sinyal iletiminin moleküler mekanizmaları. Nörotransmitterler ve reseptörleri. Psikiyatrik hastalıkların nörofarmakolojisi. Bağımlılığın sinaptik mekanizmaları. Nöropsikiyatrik hastalıklar için mevcut ilaçlar ve nörofarmakoloji alanında güncel bilimsel gelişmeler. Nöroterapotik ajanların nasıl geliştirilebileceği ve bu konudaki bilimsel gelişmeler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Nörofarmakolojinin Temel Prensipleri
- 2- Sinirsel İletişimin Hücresel Temelleri
- 3- Sinaptik İletim
- 4- Beyinde Sinyal İletimi
- 5- Uyarıcı ve Ketleyici Amino Asitler
- 6- Monoaminler, Asetilkolin ve Oreksin
- 7- Nöropeptitler
- 8- Atipik nörotransmiterler
- 9- Nöropsikiyatrik hastalıkların nörofarmakolojisi
- 10- Bağımlılığın Nörofarmakolojisi
- 11- Bilimsel Makale Okuma, Yazma ve Sunum Becerilerini Geliştirme
- 12- Orijinal bir Proje Geliştirerek Aktif Öğrenme ve Öğrenilen Konseptleri Uygulama
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Açıklayıcı görseller ve pratik hayata dair örnekler de içeren MS-PowerPoint sunumları. Bu sunumlar dersin hemen akabinde Learn platformu üzerinden öğrenciler ile de paylaşılmaktadır. Bilimsel buluş ve makalelerin ders boyunca tartışılması, öğrencilerden bilimsel makale okumaları ve sunmalarının istenmesi. Ders esnasında öğrenciler ile kurulan diyalog. Ders esnasında konu ile alakalı izlenen mekanistik/açıklayıcı videolar. Bu videolar dersin akabinde öğrenciler ile de paylaşılmakta ve tekrar izlemeleri tavsiye edilmektedir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Nörofarmakolojinin Temel Prensipleri (ÖÇ1) |
Sunum |
2 |
Sinirsel İletişimin Hücresel Temelleri (ÖÇ1) |
Sunum |
3 |
Sinaptik İletim (ÖÇ2) |
Sunum |
4 |
Beyinde Sinyal İletimi (ÖÇ3) |
Sunum |
5 |
Uyarıcı ve Ketleyici Amino Asitler (ÖÇ4) |
Sunum |
6 |
Monoaminler, Asetilkolin ve Oreksin (ÖÇ5) |
Sunum |
7 |
Midterm |
|
8 |
Nöropeptitler(ÖÇ6) |
Sunum |
9 |
Atipik nörotransmiterler (ÖÇ7) |
Sunum |
10 |
Nöropsikiyatrik Hastalıkların Nörofarmakolojisi (ÖÇ8) |
Sunum |
11 |
Nöropsikiyatrik Hastalıkların Nörofarmakolojisi: Mevcut Terapötik Ajanlar ve Potansiyel Gelişmeler (ÖÇ9) |
Sunum |
12 |
Bağımlılığın Nörofarmakolojisi (ÖÇ10) |
Sunum |
13 |
Öğrenci Sunumları (ÖÇ11) |
Makale Okuma Öğrenci sunumları |
14 |
Öğrenci Proje Teslimi (ÖÇ12) |
Proje Geliştirme |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek