Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Davranış Biyolojisi | MBG 431 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Davranışı genetik, gelişimsel, evrimsel ve nörobiyolojik açılardan analiz etmek ve hem bu alanlar hem de davranış arasındaki ilişkileri belirlemek. Hastalıklara ve sendromlara ve ayrıca karmaşık özelliklere odaklanarak genetik değişikliklerin davranıştaki rolünü anlamak. |
Dersin İçeriği: | Genler ve gen ifadesi, Sinir sistemi, Gelişim ve davranış, Tek-gen ve kromozomal bozukluklar, Karmaşık özellikler, Zeka, Cinsellik ve cinsiyet, Irk, Davranış çalışmalarında gelecek beklentileri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Öncesi: Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara hazırlanmaları için okumalar ve görsel materyaller tahsis edilecektir. Ders Sırası: Ders sırasında öğrenme sürecini desteklemek için öğrenci etkinlikleri kullanılacaktır. Kısa ders sunumları ilgili betimleyici ve açıklayıcı videolar ile desteklenecektir. Anlama düzeyini test etmek için sınıf içi etkinlikler yapılacaktır. Ders Sonrası: Öğrencilerin anlama düzeylerini artırmak için ödevler verilecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış Biyolojisine Giriş: Düzeyler ve Açıklamalar | Sunum |
2 | Genler | Sunum |
3 | Gen ifadeleri | Sunum |
4 | Sinir sistemi | Sunum |
5 | Gelişim | Sunum |
6 | Davranış | Sunum |
7 | Tek-gen ve kromozomal hastalıklar | Sunum |
8 | Fenilketonuri, Huntington hastalığı, Androjen insensitivitesi sendromu | Sunum |
9 | Leber optik nöropati, Down sendromu, XYY sendromu | Sunum |
10 | Konpleks karakterler ve zeka | Sunum |
11 | Otizm Spektrum bozukluğu, Şizofreni | Sunum |
12 | Cinsiyet ve Cinsellik | Sunum |
13 | Irk | Sunum |
14 | Gözden geçirmek ve Gelecek beklentileri | Sunum |
Genes, Brain Function, and Behavior_ What Genes Do, How They Malfunction, and Ways to Repair Damage, 2019, by Douglas Wahlsten (Author), (Academic Press), ISBN-13: 978-0128128329 Meaninful Information: The Bridge Between Biology, Brain, and Behavior, 2011, Anthony Reading (Author), (SpringerBriefs in Biology), ISBN-13 : 978-3319038032 |
Dersi görsel olarak desteklemek için JoVE Scientific Video Journal kullanılacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 1 | 15 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Total: | 5 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 |