Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Davranışı genetik, gelişimsel, evrimsel ve nörobiyolojik açılardan analiz etmek ve hem bu alanlar hem de davranış arasındaki ilişkileri belirlemek. Hastalıklara ve sendromlara ve ayrıca karmaşık özelliklere odaklanarak genetik değişikliklerin davranıştaki rolünü anlamak. |
Dersin İçeriği: |
Genler ve gen ifadesi, Sinir sistemi, Gelişim ve davranış, Tek-gen ve kromozomal bozukluklar, Karmaşık özellikler, Zeka, Cinsellik ve cinsiyet, Irk, Davranış çalışmalarında gelecek beklentileri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Davranışların genetik nedenlerini ve insan ve diğer hayvanların davranışları arasındaki genel farklılıkları anlamak.
- 2- Davranışı etkileyen genetik, gelişimsel, evrimsel ve nörobiyolojik faktörleri öğrenmek ve aralarındaki ilişkileri anlamak.
- 3- Gen ve kromozomal anormalliklerle ilgili bozuklukları kavramak ve olası tedavileri oluşturmak için deneysel araçlar tasarlamak
- 4- Davranışın bilimsel olarak nasıl ele alınacağını öğrenmek ve bu bilgiyi başkalarına iletmek
- 5- Derste kapsanan konularla ilgili araştırma sorularının nasıl oluşturulacağını ve argümanlar geliştirileceğini ve sistematik çalışma becerilerinin nasıl geliştirileceğini anlamak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Öncesi: Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara hazırlanmaları için okumalar ve görsel materyaller tahsis edilecektir. Ders Sırası: Ders sırasında öğrenme sürecini desteklemek için öğrenci etkinlikleri kullanılacaktır. Kısa ders sunumları ilgili betimleyici ve açıklayıcı videolar ile desteklenecektir. Anlama düzeyini test etmek için sınıf içi etkinlikler yapılacaktır. Ders Sonrası: Öğrencilerin anlama düzeylerini artırmak için ödevler verilecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Davranış Biyolojisine Giriş: Düzeyler ve Açıklamalar |
Sunum |
2 |
Genler |
Sunum |
3 |
Gen ifadeleri |
Sunum |
4 |
Sinir sistemi |
Sunum |
5 |
Gelişim |
Sunum |
6 |
Davranış |
Sunum |
7 |
Tek-gen ve kromozomal hastalıklar |
Sunum |
8 |
Fenilketonuri, Huntington hastalığı, Androjen insensitivitesi sendromu |
Sunum |
9 |
Leber optik nöropati, Down sendromu, XYY sendromu |
Sunum |
10 |
Konpleks karakterler ve zeka |
Sunum |
11 |
Otizm Spektrum bozukluğu, Şizofreni |
Sunum |
12 |
Cinsiyet ve Cinsellik |
Sunum |
13 |
Irk |
Sunum |
14 |
Gözden geçirmek ve Gelecek beklentileri |
Sunum |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek