DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Karar Analizi |
INE 409 |
Güz-Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Endüstri Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Bu ders, karar problemlerinin analiz ve çözümünde kullanılan temel kavram ve teknikleri öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Ders üç kısımdan oluşmaktadır. İlk kısım karar problemlerini yapılandırmaya odaklanır, etki diyagramları ve karar ağaçları, çözüm yöntemleri ve duyarlılık analizini tanıtır. İkinci kısım belirsizliği modelleme yaklaşımlarını ve bilginin değerini belirleme yöntemlerini inceler. Üçüncü kısım tercihleri modelleme yöntemleri, riske duyarlılık ve çelişen amaçlar altında karar vermeyi işler. Derste anlatılan kavram ve teknikler karar analizi yazılımı kullanılarak ve gerçek hayattan problemlerle örneklendirilir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Belirsizlik, risk ve çelişen hedeflerin olduğu karar problemlerinin modellenmesinde kullanılan temel kavramları öğrenmek.
- 2- Karar problemlerini matematiksel olarak formüle etmeyi, sistematik bir şekilde analiz etmeyi öğrenmek.
- 3- Belirsizliğin etkilerini anlamak ve bilginin değerini ölçmeyi öğrenmek.
- 4- Riske karşı tutumların ve çelişen hedeflerin etkisini anlamak.
- 5- Bir karar analizi yazılımı ile deneyim kazanmak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders sunumları, sınıf içi ve bilgisayar ödevleri, grup projesi, sınavlar |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Karar Analizine Giriş |
|
2 |
Karar Problemlerini Modellemek |
|
3 |
Karar Ağaçlarını Çözmek |
|
4 |
Duyarlılık Analizi |
|
5 |
Belirsizliği Modellemek |
|
6 |
Bilginin Değeri |
|
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
DecisionTools Örnekleri |
|
9 |
DecisionTools Örnekleri |
|
10 |
DecisionTools Örnekleri |
|
11 |
Risk Tutumları ve Fayda Kuramı |
|
12 |
Risk Tutumları ve Fayda Kuramı |
|
13 |
Çelişen Hedefler ve Çok Değişkenli Fayda Kuramı |
|
14 |
DecisionTools Örnekleri |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
R. T. Clemen and T. Reilly, Making Hard Decisions with Decision Tools, 3rd Edition, Cengage Learning, 2013 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
20 |
Ödev |
5 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
25 |
Final Sınavı |
1 |
35 |
Total: |
8 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek