DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İnsan Bilgisayar Etkileşimi CMPE 476 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 8
Akademik Birim: Bilgisayar Mühendisliği Departmanı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: MİNE SARAÇ STROPPA
Dersi Veren(ler): MİNE SARAÇ STROPPA
Dersin Amacı: Bu ders öğrenciye insan bilgisayar etkileşimi konusunda davranışsal psikoloji, mühendislik ve tasarım konularını kapsayacak şekilde, kullanıcı odaklı bilgisayar uygulamaları ve sistemleri geliştirmeyi öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: İnsan bilişsel sistemi, uzun ve kısa süreli hafıza odaklı sistem tasarımı, sayısal insan bilgisayar etkileşimi çalışmaları, kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
  • 2- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
  • 3- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
  • 4- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu ders, insanları ve bilgisayarlarla nasıl etkileşime girdiklerini anlamakla ilgilidir. Dersler büyük ölçüde tartışmalara dayanmaktadır. Her dersin sonunda öğrenciler, son kullanıcıları daha iyi anlamak, teknoloji tasarımındaki çeşitli sorunları çözmek ve belirli bir HCI alanı için yeni etkileşim biçimleri icat etmek için kullanılabilecek İnsan-Bilgisayar Etkileşimi (HCI) ilke ve yöntemlerini anlayacaklardır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık ÖÇ
1
2 LO1
3 LO1
4 LO1
5 LO1
6 LO2
7 LO2
8 LO3
9 LO3
10 LO4
11 LO4
12 LO4
13
14


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Norman Donald, A. The design of everyday things. MIT Press, 2013
Hanington, Bruce, and Bella Martin. Universal methods of design expanded and revised: 125 Ways to research complex problems, develop innovative ideas, and design effective solutions. Rockport publishers, 2019.
Tidwell, Jenifer. Designing interfaces: Patterns for effective interaction design. " O'Reilly Media, Inc.", 2010.
Zwick, Carola, Burkhard Schmitz, and Kerstin Kühl. Designing for small screens. Ava Publishing, 2005.
Saffer, Dan. Designing for interaction: creating innovative applications and devices. New Riders, 2010.
Cairns, Paul Ed, and Anna L. Cox. Research methods for human-computer interaction. Cambridge University Press, 2008.
Shneiderman, Ben, et al. Designing the user interface: strategies for effective human-computer interaction. Pearson, 2016.
Olsen, Dan. Building interactive systems: principles for human-computer interaction. Course Technology, 2010.
MacKenzie, I. Scott. "Human-computer interaction: An empirical research perspective." (2012).


DİĞER KAYNAKLAR

Happiness: The Science behind Your Smile by Daniel Nettle
Haptics Book by Lynette Jones
Haptics for Virtual Reality and Teleoperation Book by Janez Podobnik and Matjaž Mihelj
Bruce, Vicki, Patrick R. Green, and Mark A. Georgeson. Visual perception: Physiology, psychology, & ecology. Psychology Press, 2003.
Auditory Perception: An Analysis and Synthesis Book by Richard M. Warren


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 15
Proje 1 75
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 10
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama10330
Proje16868
Ödev16060
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4