DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sanal Gerçeklik, Artırılmış Gerçeklik, Karma Gerçeklik CMPE 404 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 8
Akademik Birim: Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Taner ARSAN
Dersin Amacı: Bu ders, mevcut ve gelecekteki sanal, artırılmış ve karma gerçeklik platformlarında sürükleyici ortamların uygulanması için gereken teknik ve deneyimsel tasarım temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği, orijinal Bilgisayar Bilimi ve HCI kavramlarından başlayarak, VR, AR ve MR için görsel ekranlar, hareket takibi, etkileşimli 3D grafikler, çok modlu duyusal entegrasyon, sürükleyici ses, kullanıcı arayüzleri, IoT, oyunlar ve deneyim tasarımı dahil olmak üzere tüm destekleyici teknolojilerin evrimini izleyen geniş bir yelpazedeki literatürü ve uygulamayı kapsar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bilgisayar Bilimi'nin AR, VR ve MR alanında geniş ve kapsamlı bir anlayış oluşturmak ve geliştirmek.
  • 2- Öğrenciyi son derece bütünleştirici sürükleyici uygulamaların, sürükleyici sosyal platformların üretimine katılmaya hazırlamak.
  • 3- Projeler geliştirmek ve işbirlikçi grup projelerinde çalışmak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders ve sınıf içi tartışmalar, bilgisayar laboratuvarı çalışması, grup projesi geliştirme


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tarihsel Genel Bakış, Güncel Trendler ve Sürükleyici Teknolojilerin Gelecekteki Uygulamaları Ders materyalleri ve Ders Kitabı
2 Tasarım, prototipleme ve etik davranış kuralları dahil olmak üzere VR, AR ve MR'deki en iyi uygulamalar Ders materyalleri ve Ders Kitabı
3 İnsan fizyolojisi, psikolojisi ve kullanılabilirlik faktörlerine genel bakış Ders materyalleri ve Ders Kitabı
4 Mevcut ve ortaya çıkan sürükleyici gerçeklik teknolojilerini ve uygulamalarını değerlendirmek için kritik bir çerçeve Ders materyalleri ve Ders Kitabı
5 Sürükleyici Deneyimler için Tasarım ve Teknolojik Temeller Ders materyalleri ve Ders Kitabı
6 Giriş aygıtları – izleme, gezinme ve jestsel kontrol için denetleyiciler, hareket izleyiciler ve hareket yakalama teknolojileri. Ders materyalleri ve Ders Kitabı
7 Çıkış aygıtları – Baş Üstü VR Ekranları, Artırılmış ve Karma gerçeklik gözlükleri Ders materyalleri ve Ders Kitabı
8 3B etkileşimli ve prosedürel grafikler Ders materyalleri ve Ders Kitabı
9 Proje Başlangıç Toplantısı Ders materyalleri ve Ders Kitabı
10 Sürükleyici surround ses Ders materyalleri ve Ders Kitabı
11 Dokunsal ve titreşimli dokunsal aygıtlar Ders materyalleri ve Ders Kitabı
12 Sistem mimarisi ve bütünleştirici sürükleyici medya platformları Ders materyalleri ve Ders Kitabı
13 Hızlı prototipleme ve fiziksel bilgi işlem Ders materyalleri ve Ders Kitabı
14 VR programlama Ders materyalleri ve Ders Kitabı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kelly S. Hale (Editor), Kay M. Stanney (Editor). 2014. Handbook of Virtual Environments: Design, Implementation, and Applications, Second Edition (Human Factors and Ergonomics) ISBN-13: 978-1466511842.


DİĞER KAYNAKLAR

* Michael Madary and Thomas K. Metzinger. 2016. Real Virtuality: A Code of Ethical Conduct. Recommendations for Good Scientific Practice and the Consumers of VR-Technology. Frontiers in Robotics and AI 3, February: 1–23. http://doi.org/10.3389/frobt.2016.00003
* Jason Jerald. 2015. The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality. Association for Computing Machinery and Morgan & Claypool Publishers. http://doi.org/10.1145/2792790
* Tony Parisi. 2015. Learning Virtual Reality ISBN: 9781491922828


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Proje 2 40
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 1 50
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje24488
Sunum hazırlıkları (ders içi)13535
Sunum hazırlıkları (ders dışı)13535
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1                    
OC2                    
OC3