| Akademik Birim: |
Mekatronik Mühendisliği Bölümü |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
- |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Bu ders, mekatronik sistemlerin multidisipliner bir yaklaşımla nasıl modelleneceğini, karmaşık bir sistemin dinamiklerinin nasıl simüle edileceğini, tesisin ve/veya kontrolörün nasıl optimize edileceğini ve tasarımı tamamlamak için hazır bileşenlerin nasıl seçileceğini öğretmek için tasarlanmıştır. |
| Dersin İçeriği: |
Elektrik motorları; piezoelektrik malzemeler; termal duyarlı alaşımlar; rijit cisim hareketi manyetik alanlar; mekatronik sensörler ve aktüatörler; MATLAB ile tasarım; kontrol; MATLAB ile optimizasyon; veri toplama temelleri; gerçek zamanlı sistemlere giriş. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mekatronik sistemleri multidisipliner bir yaklaşımla modelleyebilme,
- 2- Karmaşık bir sistemin dinamiklerini simüle edebilme
- 3- Tesis ve/veya kontrolör optimizasyonu yapabilmek,
- 4- Tasarımı tamamlamak için hazır bileşenleri seçebilme.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Yüz yüze eğitim ve uygulamalı modelleme |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Mekatroniğe giriş ve temel kavramları |
|
| 2 |
Bileşenler: Fiziksel Bileşenlerin Gerçek Hayat Örnekleri Üzerinden Tanımlanması |
|
| 3 |
Elektrik Sistemlerinin Gözden Geçirilmesi |
Başlangıç: Proje Teklifi Sunumları Öğrenciler (Hedef ve Motivasyon, Üst Düzey Kavram, Sistem Tasarım Gereksinimleri vb.) |
| 4 |
Sensörler: (Mekanik ve Piezoelektrik Sensörler, |
|
| 5 |
İlkeler, Modelleme ve Üretim) |
|
| 6 |
Sensörler: Optik ve Elektromanyetik Sensörler |
|
| 7 |
(İlkeler, Modelleme, Üretim) |
#1: Sunumlu Proje Teknik Durum Toplantıları |
| 8 |
Sensörler: Optik ve Elektromanyetik Sensörler |
|
| 9 |
(İlkeler, Modelleme, Üretim) |
#2: Sunumlarla Proje Teknik Durum Toplantıları |
| 10 |
Aktüatörler: DC motorlar (Çalışma prensipleri, |
|
| 11 |
modelleme) |
|
| 12 |
Aktüatörler: Elektromanyetik Aktüatörler (İlkeler, |
|
| 13 |
Modelleme, Üretim) |
|
| 14 |
Sinyal Koşullandırma: Veri Toplama (Diferansiyel |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek