DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yapı Malzemelerinin İncelenmesi CIV 282 Bahar 03+00+04 Seçmeli 5 8
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Yapı malzemelerinin ve davranışlarının kavranması
Dersin İçeriği: ● Materyallerin sünme, gevşeme, gevreklik, süneklik, sertlik, yorulma, tokluk, esneme ve sönümleme nitelikleri.
● Elastisite, elastik ve plastik davranış; akışmazlık; akış-bilimsel modeller
● Kireç, alçı taşı, hidrolik çimento, mineral agregalar, beton, killi malzemeler, demirli metaller, polimerler, katranlı materyaller, ahşap
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İnşaat mühendisliği malzemelerinin üretimi, çeşitliliği, özellikleri ve yapılarda kullanım alanlarının kavranması becerisi kazanma.
  • 2- Makro ölçekteki materyal davranışı ile materyalin mikroyapısı arasındaki ilişkinin sunulması, örneğin; mekanik özellikler ve dayanıklılık kavramlarının anlaşılması becerisini kazanma.
  • 3- Yapı malzemelerinin fiziksel ve mekanik özelliklerinin standart deneysel yöntemlerle kavranması yetisi kazanma.
  • 4- Materyal dayanımı, dayanıklılığı ve maliyeti, uygun malzeme seçimi, malzeme dizaynı ve yapı dizaynı konularında farkındalık yaratmak becerisi kazanma.
  • 5- Deney ve gözlem yapabilme ve bu gözlemleri sunabilme yetisi kazanma.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Modüller çoğunlukla modül içinde anlatılacak konseptin gerekliliğini ortaya koyacak bir deney ile başlar. Öğrencilerden sonrasında gözlemlerini sunmaları ve konseple ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. Sınıf içi ilgi alaka toplam ders notunun 0lik kısmını oluşturur. Yazılı ve sözlü raporların kalitesi ise 5 ağırlığındadır. Bu 5lik dilimin %5si akran tarafından tayin edilirken geriye kalan 0 luk dilim mentor tarafından yazılı ve sözlü bölümlere eşit ağırlık verilerek tayin edilir. Sınıf içi raporlar ile değerlendirilir. Toplam ders notunun geriye kalan lik kısmı ise final sınavı ile tayin edilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Module 1 Malzemelerin mekanik özellikleri: Materyallerin sünme, gevşeme, gevreklik, süneklik, sertlik, yorulma, tokluk, esneme ve sönümleme nitelikleri -
2 Module 1 Malzemelerin mekanik özellikleri: Materyallerin sünme, gevşeme, gevreklik, süneklik, sertlik, yorulma, tokluk, esneme ve sönümleme nitelikleri Malzemelerin mekanik özellikleri hakkında ön okuma.
3 Module 1 Malzemelerin mekanik özellikleri: Materyallerin sünme, gevşeme, gevreklik, süneklik, sertlik, yorulma, tokluk, esneme ve sönümleme nitelikleri Deney
4 Module 1 Malzemelerin mekanik özellikleri: Materyallerin sünme, gevşeme, gevreklik, süneklik, sertlik, yorulma, tokluk, esneme ve sönümleme nitelikleri Deney gözlemlerinin sunuma hazırlanması
5 Proje Sunum/Geridönüş
6 Module 2 Malzeme Davranışı: Elastisite, elastik ve plastik davranış; akışmazlık; akış-bilimsel modeller, akışmaz biçimdeğiştirme -
7 Module 2 Malzeme Davranışı: Elastisite, elastik ve plastik davranış; akışmazlık; akış-bilimsel modeller, akışmaz biçimdeğiştirme Malzeme Davranışı hakkında ön okuma
8 Module 2 Malzeme Davranışı: Elastisite, elastik ve plastik davranış; akışmazlık; akış-bilimsel modeller, akışmaz biçimdeğiştirme Deney
9 Proje Deney gözlemlerinin sunuma hazırlanması
10 Module 3 : Kireç, alçı taşı, hidrolik çimento, mineral agregalar, beton, killi malzemeler, demirli metaller, polimerler, katranlı materyaller, ahşap -
11 Module 3 : Kireç, alçı taşı, hidrolik çimento, mineral agregalar, beton, killi malzemeler, demirli metaller, polimerler, katranlı materyaller, ahşap Deney
12 Module 3 : Kireç, alçı taşı, hidrolik çimento, mineral agregalar, beton, killi malzemeler, demirli metaller, polimerler, katranlı materyaller, ahşap Deney gözlemlerinin sunuma hazırlanması
13 Proje Geridönüş
14 Final Sınavı -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Construction materials : their nature and behaviour / [edited by]
Peter Domone and J. M. Illston. – 4th ed.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 30
Final Sınavı 1 20
Sınıf İçi Uygulama Raporları 3 15
Proje Raporları 3 15
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 3 15
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 3 5
Total: 27 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı11818
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar14228
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar14456
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar14570
Proje Raporlarının Sunumu14228
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5