| Akademik Birim: | Moleküler Biyoloji ve Genetik | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | - | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Hücrelerin yaygın biyolojik mekanizmalarını, hücre metabolizmasını, taşınması, moleküler ve hücresel iletişim yöntemlerini, üreme ve davranışın temellerini öğretmek. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Hücre metabolizmasına giriş. Hücre içinde protein taşınması. Hücre iletişimi. Ökaryotik hücrelerin yapısal mekanizmaları. Hücre bölünmesinin kontrolü (mitoz ve mayoz). Çok hücreli canlıların hücre bazında özellikleri. Patojenez ve bağışıklık sistemi. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Enerji metabolizması, Glikoliz ve Sitrik asit döngüsü. Elektron taşıma zinciri2- Hücre içi bölme ve taşıma.3- Çok hücreli organizmalarda hücre sinyalizasyonu.4- Ökaryotik hücrelerin hücre iskelet yapıları.5- Hücrenin çoğalması; mitoz ve kontrolü.6- Organizmanın çoğalması; mayoz ve genetik.7- Çok hücreli organizmaların hücresel davranışı.8- Araştırma makalelerini okumak, tahlil yazımını ve bilimsel sunumları geliştirmek.9- Hücre biyolojisi ve genetikte laboratuvar teknikleri
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Derste görsel sunumlar ve tartışmalar. Kompozisyon yazma ve öğrenci sunumları. Ekstra sınıf grup projeleri. Araştırma ve inceleme makalelerini okumak. Tüm materyaller Khas Learn çevrimiçi platformu üzerinden paylaşılır. | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Hücreler besinden nasıl enerji elde eder (ÖÇ1) | Sunum, deney planı | 
	| 2 | Mitokondri ve kloroplastta enerji yapımı (ÖÇ1) | Sunum, deney planı | 
	| 3 | Hücre içi kompartımanlar ve protein taşınması (ÖÇ2) | Sunum, deney planı | 
	| 4 | Hücre içi kompartımanlar ve protein taşınması (ÖÇ2) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) | Sunum, deney planı | 
	| 5 | Hücre sinyali (ÖÇ3) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) | Sunum, deney planı | 
	| 6 | Hücre sinyali (ÖÇ3) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) | Sunum, deney planı | 
	| 7 | Arasınav | Sunum, deney planı | 
	| 8 | Hücre iskeleti (ÖÇ4) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) | Sunum, deney planı | 
	| 9 | Hücre döngüsü (ÖÇ5) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) | Sunum, deney planı | 
	| 10 | Hücre döngüsü (ÖÇ5) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) | Sunum, deney planı | 
	| 11 | Eşeyli üreme ve genetiğin gücü (ÖÇ6) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) | Sunum, deney planı | 
	| 12 | Eşeyli üreme ve genetiğin gücü (ÖÇ6) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) | Sunum, deney planı | 
	| 13 | Hücre grupları: dokular, kök hücreler ve kanser (ÖÇ7) | Sunum, deney planı | 
	| 14 | Hücre grupları: dokular, kök hücreler ve kanser (ÖÇ7) Öğrenci Sunumları (ÖÇ8) | Sunum, deney planı | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC7 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC8 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC9 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek