| Akademik Birim: |
Moleküler Biyoloji ve Genetik |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
- |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Hücrelerin yaygın biyolojik mekanizmalarını, hücre metabolizmasını, taşınması, moleküler ve hücresel iletişim yöntemlerini, üreme ve davranışın temellerini öğretmek. |
| Dersin İçeriği: |
Hücre metabolizmasına giriş. Hücre içinde protein taşınması. Hücre iletişimi. Ökaryotik hücrelerin yapısal mekanizmaları. Hücre bölünmesinin kontrolü (mitoz ve mayoz). Çok hücreli canlıların hücre bazında özellikleri. Patojenez ve bağışıklık sistemi. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Enerji metabolizması, Glikoliz ve Sitrik asit döngüsü. Elektron taşıma zinciri
- 2- Hücre içi bölme ve taşıma.
- 3- Çok hücreli organizmalarda hücre sinyalizasyonu.
- 4- Ökaryotik hücrelerin hücre iskelet yapıları.
- 5- Hücrenin çoğalması; mitoz ve kontrolü.
- 6- Organizmanın çoğalması; mayoz ve genetik.
- 7- Çok hücreli organizmaların hücresel davranışı.
- 8- Araştırma makalelerini okumak, tahlil yazımını ve bilimsel sunumları geliştirmek.
- 9- Hücre biyolojisi ve genetikte laboratuvar teknikleri
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Derste görsel sunumlar ve tartışmalar. Kompozisyon yazma ve öğrenci sunumları. Ekstra sınıf grup projeleri. Araştırma ve inceleme makalelerini okumak. Tüm materyaller Khas Learn çevrimiçi platformu üzerinden paylaşılır. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Hücreler besinden nasıl enerji elde eder (ÖÇ1) |
Sunum, deney planı |
| 2 |
Mitokondri ve kloroplastta enerji yapımı (ÖÇ1) |
Sunum, deney planı |
| 3 |
Hücre içi kompartımanlar ve protein taşınması (ÖÇ2) |
Sunum, deney planı |
| 4 |
Hücre içi kompartımanlar ve protein taşınması (ÖÇ2) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) |
Sunum, deney planı |
| 5 |
Hücre sinyali (ÖÇ3) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) |
Sunum, deney planı |
| 6 |
Hücre sinyali (ÖÇ3) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) |
Sunum, deney planı |
| 7 |
Arasınav |
Sunum, deney planı |
| 8 |
Hücre iskeleti (ÖÇ4) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) |
Sunum, deney planı |
| 9 |
Hücre döngüsü (ÖÇ5) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) |
Sunum, deney planı |
| 10 |
Hücre döngüsü (ÖÇ5) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) |
Sunum, deney planı |
| 11 |
Eşeyli üreme ve genetiğin gücü (ÖÇ6) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) |
Sunum, deney planı |
| 12 |
Eşeyli üreme ve genetiğin gücü (ÖÇ6) Hücre biyolojisi ve genetik laboratuvarı (ÖÇ9) |
Sunum, deney planı |
| 13 |
Hücre grupları: dokular, kök hücreler ve kanser (ÖÇ7) |
Sunum, deney planı |
| 14 |
Hücre grupları: dokular, kök hücreler ve kanser (ÖÇ7) Öğrenci Sunumları (ÖÇ8) |
Sunum, deney planı |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek