Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ayşe BİNAY KURULTAY |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• İletişimin temel kavramlarını anlamaları
• Temel iletişim yaklaşımları ve güncel medya fenomenleri arasında köprü kurmaları
• Sosyal medyadaki popüler olguları analiz edebilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, iletişim ve medya alanlarına genel bir giriş niteliğindedir. Ders, temel iletişim ve medya yaklaşımlarını güncel ve popüler medya olguları ile örnekleyerek açıklar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel iletişim ve medya bilgisi edinmek
- 2- Güncel medya olgularını kavramak ve analiz etmek
- 3- Stratejik ve yaratıcı bir iletişim okuryazarlığı geliştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Güçlü Medya Yaklaşımları 2. Aktif İzler-kitle Yaklaşımları 3. Post-yapısalcı Yaklaşımlar Modüller modül içinde analiz edilecek yaklaşımların güncelliğini açıklayan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden bilgiyi içselleştirmek için alakalı yaklaşım ile ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları % 80 olarak değerlendirilirken, sunum % 10 olarak tanımlanmıştır. Genel notun geri kalanı, , derse devam oranı olarak değerlendirilir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş : Teori nedir? Teoriler nereden gelir? |
|
2 |
Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: İletişim nedir? Temel iletişim modelleri |
|
3 |
Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: Sihirli mermi ve iki adımlı akış yaklaşımı |
Okuma ödevi |
4 |
Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: Eşik bekçiliği ve gündem belirleme yaklaşımı |
Okuma ödevi |
5 |
Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: Frankfurt Okulu ve kültür endüstrisi |
Okuma ödevi |
6 |
Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: Toronto Okulu ve “Araç Mesajdır” |
Okuma ödevi |
7 |
Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: Rıza ve Propaganda |
Okuma ödevi |
8 |
Modül (II): Aktif İzler-kitle yaklaşımlar: Birmingham Okulu ve aktif izler-kitle yaklaşımı |
Okuma ödevi |
9 |
Modül (II): Aktif İzler-kitle yaklaşımlar: Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı |
Okuma ödevi |
10 |
Modül (II): Aktif İzler-kitle yaklaşımlar: Seçici ve sınırlı etkiler yaklaşımı |
Okuma ödevi |
11 |
Modül (III): Post-yapısalcı Yaklaşımlar: Tüketicilik ve medya |
Okuma ödevi |
12 |
Modül (III): Post-yapısalcı Yaklaşımlar: ‘İkinci medya çağı’ |
Okuma ödevi |
13 |
Modül (III): Post-yapısalcı Yaklaşımlar: İletişim ve denetim |
Okuma ödevi |
14 |
Proje Sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.