DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İletişimi Anlamak ADV 212 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ayşe BİNAY KURULTAY
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• İletişimin temel kavramlarını anlamaları
• Temel iletişim yaklaşımları ve güncel medya fenomenleri arasında köprü kurmaları
• Sosyal medyadaki popüler olguları analiz edebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, iletişim ve medya alanlarına genel bir giriş niteliğindedir. Ders, temel iletişim ve medya yaklaşımlarını güncel ve popüler medya olguları ile örnekleyerek açıklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel iletişim ve medya bilgisi edinmek
  • 2- Güncel medya olgularını kavramak ve analiz etmek
  • 3- Stratejik ve yaratıcı bir iletişim okuryazarlığı geliştirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1. Güçlü Medya Yaklaşımları 2. Aktif İzler-kitle Yaklaşımları 3. Post-yapısalcı Yaklaşımlar Modüller modül içinde analiz edilecek yaklaşımların güncelliğini açıklayan bir giriş ile başlar. Daha sonra öğrencilerden bilgiyi içselleştirmek için alakalı yaklaşım ile ilgili küçük projeler yapmaları istenir. Projelerin yazılı raporları % 80 olarak değerlendirilirken, sunum % 10 olarak tanımlanmıştır. Genel notun geri kalanı, , derse devam oranı olarak değerlendirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş : Teori nedir? Teoriler nereden gelir?
2 Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: İletişim nedir? Temel iletişim modelleri
3 Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: Sihirli mermi ve iki adımlı akış yaklaşımı Okuma ödevi
4 Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: Eşik bekçiliği ve gündem belirleme yaklaşımı Okuma ödevi
5 Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: Frankfurt Okulu ve kültür endüstrisi Okuma ödevi
6 Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: Toronto Okulu ve “Araç Mesajdır” Okuma ödevi
7 Modül (I): Güçlü Medya Yaklaşımları: Rıza ve Propaganda Okuma ödevi
8 Modül (II): Aktif İzler-kitle yaklaşımlar: Birmingham Okulu ve aktif izler-kitle yaklaşımı Okuma ödevi
9 Modül (II): Aktif İzler-kitle yaklaşımlar: Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı Okuma ödevi
10 Modül (II): Aktif İzler-kitle yaklaşımlar: Seçici ve sınırlı etkiler yaklaşımı Okuma ödevi
11 Modül (III): Post-yapısalcı Yaklaşımlar: Tüketicilik ve medya Okuma ödevi
12 Modül (III): Post-yapısalcı Yaklaşımlar: ‘İkinci medya çağı’ Okuma ödevi
13 Modül (III): Post-yapısalcı Yaklaşımlar: İletişim ve denetim Okuma ödevi
14 Proje Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Gerekli / önerilen tüm okumalar dijital / rezerv ders okumalari paketi şeklinde sağlanacaktır (KHASLearn ve / veya KHAS Bilgi Merkezi'nde mevcuttur)


DİĞER KAYNAKLAR

-


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 13 10
Proje 3 80
Final Sınavı 1 10
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Proje31648
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10440
Final Sınavı166
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3