Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Sinematografi | RTC 440 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Radyo, Televizyon ve Sinema |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere; 1. Sinematografi ve uzun metraj teknolojileri vasıtasıyla görsel hikâke anlatımının temel prensiplerine aşinalık kazandırır. 2. Öğrencilere başat görüntü yönetmenlerinin eserlerini tanıtır. 3. Öğrencilerin dijital sinematografinin kamera, diyafram özellikleri, ışık ve hareketin teknik ve yaratıcı özellikleri, lens, kompozisyon, renkler ve filtreler gibi prensiplerine dair genel bir fikir edinmesini sağlar. 4. Öğrencilere sinematografik teknikleri farklı tür filmlerinde öğretmeyi hedefler. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, kuram ve mekanik ışığında sinematografinin ileri bir analizini, aynı zamanda problem çözme ve uygulama pratiklerini içerir. Görüntü yönetmenlerinin seçilen işlerinin araştırma ve tartışması da derse dahil edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımlı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | 2 Boyutlu Kompozisyon | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
3 | 3 Boyutlu Kompozisyon | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
4 | Alan Derinliği | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
5 | Kamera Hareketi | |
6 | Özelleşmiş Ekipmanlar | |
7 | Vize Arası | |
8 | Geri Bildirim | |
9 | Kamera Ekibi | |
10 | Farklı film türleri için aydınlatma | Ders materyallerini okuma ve gereken filmleri izleme |
11 | Geri Bildirim | |
12 | Senaryodan Perdeye | |
13 | Post Prodüksiyon | |
14 | Kapanış |
1. Blain Brown, Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers and Directors. 2. Joseph V. Mascelli, The Five C's of Cinematography: Motion Picture Filming Techniques. 3. Zettl, Herbert, Sight, Sound and Motion: Applied Media Aesthetics |
1. Steve Ascher and Edward Pincus, The Filmmaker's Handbook: A Comprehensive Guide for the Digital Age. 2. Douglas C. Hart, The Camera Assistant: A Complete Professional Handbook. 3. David Samuelson, Hands Manual for Cinematographers. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Proje | 3 | 100 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 |