DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Görsel İletişim Tasarımı Araştırmaları VCD 322 Bahar 02+02+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İletişim Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Balca Arda
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
• Görsel iletişim araştırmalarındaki farklı yöntemleri tanıması,
• Görsel tasarım odaklı araştırmayı bireysel veya grup olarak yürütmesi ve araştırma tasarımında yaratıcılığını keşfetmesi,
• Stüdyo uygulamaları ile akademik çalışmaları arasında bağlantı kurmak için görsel kanıtları takip etmesi,
• Görsel iletişim tasarımı yoluyla toplumsal oluşumları anlaması,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Görsel iletişim uygulamasının işlemesi tasarım paydaşlarının anlayışlarına, taahhütlerine ve kaynaklarına bağlıdır. Görsel İletişim Araştırmaları dersi, görsel üretim ve tüketimin uygulamalarına yönelik araştırma yöntemlerini inceler. Ders; görsel iletişim alanında ve görsel iletişim araçları yoluyla kullanıcıdan alınan bilgiye dayanan ve toplumun sosyal gereklerini takip eden görsel iletişim uygulamaları yaratmasını hedefler. Böylece ders, geleceğin görsel iletişim çalışanlarına araştırma yapma ve bu araştırmaya dayanan tasarımı yürütme deneyimi kazandırır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1.Görsel Dilbilim/ Çoklu Ortam Söylem Analizi 2.Görsel Etnografı 3.Eylem Araştırması/ Foto Söylem Projesi Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Kitaplar: Keith Kenney. Visual Communication Research Designs. Routledge. 2009


    DİĞER KAYNAKLAR



    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8