DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Görsel İletişim Tasarımı Araştırmaları |
VCD 322 |
Bahar |
02+02+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Balca Arda |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
• Görsel iletişim araştırmalarındaki farklı yöntemleri tanıması,
• Görsel tasarım odaklı araştırmayı bireysel veya grup olarak yürütmesi ve araştırma tasarımında yaratıcılığını keşfetmesi,
• Stüdyo uygulamaları ile akademik çalışmaları arasında bağlantı kurmak için görsel kanıtları takip etmesi,
• Görsel iletişim tasarımı yoluyla toplumsal oluşumları anlaması,
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Görsel iletişim uygulamasının işlemesi tasarım paydaşlarının anlayışlarına, taahhütlerine ve kaynaklarına bağlıdır. Görsel İletişim Araştırmaları dersi, görsel üretim ve tüketimin uygulamalarına yönelik araştırma yöntemlerini inceler. Ders; görsel iletişim alanında ve görsel iletişim araçları yoluyla kullanıcıdan alınan bilgiye dayanan ve toplumun sosyal gereklerini takip eden görsel iletişim uygulamaları yaratmasını hedefler. Böylece ders, geleceğin görsel iletişim çalışanlarına araştırma yapma ve bu araştırmaya dayanan tasarımı yürütme deneyimi kazandırır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 3 temel modülden oluşmaktadır. Bunlar: 1.Görsel Dilbilim/ Çoklu Ortam Söylem Analizi 2.Görsel Etnografı 3.Eylem Araştırması/ Foto Söylem Projesi Modüller genellikle modül içinde analiz edilecek kavramın gerekliliğini ortaya koyan bir giriş ile başlar. Sonrasında öğrencilerden gözlemlerini sunmaları ve konseptle ilgili bir proje tasarlamaları istenir, bu sayede bilgiyi içselleştirmeleri sağlanır. |
HAFTALIK PROGRAM
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Kitaplar: Keith Kenney. Visual Communication Research Designs. Routledge. 2009 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Total: |
0 |
0 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Toplam İş Yükü (saat): | 0 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek