Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Enerji Yoksulluğunu Anlamak: Dünyada Bununla Nasıl Mücadele Edilir | KHAS 1224 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Meltem ŞENGÜN UCAL |
Dersin Amacı: | Ders, farklı altyapılardan gelen öğrencileri enerji yoksulluğu kavramı ile tanıştırmayı ve düşünme becerilerini geliştirmek için onlara temel bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Enerji Yoksulluğuna Giriş, Enerji Yoksulluğunun Önemi, Enerji Yoksulluğu Ölçüm Yöntemleri, Çok Boyutlu Enerji Yoksulluğu Endeksleri Aracılığıyla Enerji Yoksulluğunu Anlamak, Enerji Yoksulluğunun Göstergeleri, Enerji Yoksulluğunun Sebep ve Sonuçları, Enerji Adaleti ve Enerji Eşitsizliği, Avrupa Enerji Krizi, Enerji Yoksulluğu ile Mücadelede Refah, Konut ve Enerji Politikalarının Tartışılması, Türkiye’deki Enerji Yoksulluğu |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Sınıf içi ders, sunum, tartışma, seminer, makale kritiği, dönem projesi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enerji yoksulluğu nedir? Neden önemli bir konudur? | O haftanın materyallerinin okunması |
2 | Enerji Yoksulluğu Ölçümünde Tanımın Rolü: Enerji Yoksulluğunu Tanımlamazsak Onu Nasıl Ölçeriz? | O haftanın materyallerinin okunması |
3 | Çok Boyutlu Enerji Yoksulluğu Endeksleri Yardımıyla Enerji Yoksulluğunu Anlamak | O haftanın materyallerinin okunması |
4 | Enerji Yoksulluğunun Göstergeleri: Enerji Yoksulluğu Verilerini Nasıl Edinebiliriz? | Veri kaynaklarının önceden araştırılması |
5 | Enerji Yoksulluğunun Nedenlerini Anlamak | O haftanın materyallerinin okunması |
6 | Enerji Yoksulluğunun Sonuçlarını Anlamak: Ekonomik ve Sosyal Kalkınma Sonuçları | O haftanın materyallerinin okunması |
7 | Literatürdeki Güncel Konulara Giriş: Enerji Adaleti ve Enerji Eşitsizliği | O haftanın materyallerinin okunması |
8 | Ara Sınav: Makale Kritiği ve Sunumlar | |
9 | Avrupa Birliği’ndeki Güncel Enerji Krizi | O haftanın materyallerinin okunması |
10 | Enerji Yoksulluğu İle Mücadelede Refah, Konut ve Enerji Politikalarını Tartışmak | O haftanın materyallerinin okunması |
11 | Türkiye’de Enerji Yoksulluğu: Durum, Ölçüm ve Çözümler | O haftanın materyallerinin okunması |
12 | Konuların Tekrar Edilmesi | |
13 | Final Sınav Projesi Sunumları | Final Sınavı Projesi ve Sunum Hazırlığı |
14 | Final Sınav Projesi Sunumları | Final Sınavı Projesi ve Sunum Hazırlığı |
Enerji Yoksulluğuna ilişkin Kitap, Kitap Bölümü ve Makaleler: Energy Poverty: Global Challenges and Local Solutions by Antoine Halff, Benjamin K. Sovacool, Jon Rozhon, Energy Poverty and Vulnerability: A Global Perspective by Neil Simcock, Harriet Thomson, Saska Petrova, Stefan Bouzarovski, Energy Poverty Alleviation: New Approaches and Contexts by Carlos Rubio-Bellido, Jaime Solis-Guzman |
Dersin tüm aktivitelerinde yardımcı olacak youtube videoları ve veri kaynakları: https://essaypro.com/blog/article-review https://medicine.wright.edu/sites/medicine.wright.edu/files/page/attachments/Sample_Format_for _Reviewing_ Journal_Article.pdf https://www.uis.edu/learning-hub/writing-resources/handouts/learning-hub/how-to-review-a- journal-article World Bank Data: https://data.worldbank.org/ World Bank Sustainable Energy for All Database: https://databank.worldbank.org/source/sustainable-energy-for-all Eurostat Database: https://ec.europa.eu/eurostat/web/sdi/database United Nations Department of Economic and Social Affairs Statistics: SDG Indicators Database: https://unstats.un.org/sdgs/dataportal https://www.youtube.com/watch?v=rWy5vvamQZU https://www.youtube.com/watch?v=HXfixKMJUh8 https://www.youtube.com/watch?v=tC9rCh64EP0 https://www.youtube.com/watch?v=BVbbq9N2tiU&list=PLEJsR-Ek_ZPJEb-nXq1_s7m_hes75uD4D https://www.youtube.com/watch?v=sHSWlIVCOpA&t=135s https://www.youtube.com/watch?v=oMP3aIO0LcE&list=PLITf5JBUH0l76NZ9htlfWXWFWvvKXDrS5 https://www.youtube.com/watch?v=Nbffvey80bU https://www.youtube.com/watch?v=jiRUQT7imAE https://www.youtube.com/watch?v=wU1DVbpD9SY https://www.youtube.com/watch?v=rdFw-fBfygQ https://www.youtube.com/watch?v=AnfGH0lKeC0 https://www.youtube.com/watch?v=0lbTpQWYLWc https://www.youtube.com/watch?v=tCNZr8r1UKE https://www.youtube.com/watch?v=EiwrTjM_3ec https://www.youtube.com/watch?v=mIyMnFq3fXU https://www.youtube.com/watch?v=q1RD5ECsSB0 https://www.youtube.com/watch?v=_V8eKsto3Ug https://www.youtube.com/watch?v=FY8BISK5DpM https://www.youtube.com/watch?v=XycruVLySDg https://www.youtube.com/watch?v=iTq6fNfi4Rs https://www.youtube.com/watch?v=uW3PQmzvUcw https://www.youtube.com/watch?v=FLCEkbMttgU https://www.youtube.com/watch?v=0x0wSxKHWG4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 9 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 23 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 9 | 6 | 54 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 23 | 23 |
Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 |