| Akademik Birim: | 
    Ortak Dersler Bölümü | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    - | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu ders, öğrencilere, farklı görsel metodlar kullanarak, toplumu ve kentsel mekânı anlamakla ilgili farkındalık oluşturmayı amaçlamaktadır. Hem farklı görme becerilerini hem de gözlemleme yeteneklerini geliştirmek toplumu sorgulayıp analiz etmeye yardımcı olacağı için toplumsal imgelemlerinin gelişmesinde katkı sağlayacaktır. Hazırlanan projeler, öğrencilere bir dizi görsel metodu ve analitik sorgulama bakış açılarını tanıtmayı ve geliştirmeyi amaçlamaktadır. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Görsel Sosyoloji dersi, sosyolojik araştırma yapabilmek için görsel medyanın nasıl kullanılacağı ve yorumlanacağı ile ilgili gerekli yetileri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu bağlamda, Görsel Sosyoloji dersi, toplumun dinamiklerini ve toplumsal sorunları görselleştirmek, yorumlamak ve temsil etmek için çeşitli araçlar sunar. Öğrencilerin, çektikleri imgelerle toplumsal yapı ve ilişkiler ile kentsel mekânın dinamiklerini analiz etmeleri beklenmektedir. Program, insanlar tarafından oluşturulan sosyo-kültürel, siyasi ve etik ilişkiler ağına ve bu ilişkileri anlamlandırabilmek için kullanılan görsellere odaklanır. Ders kapsamında, fotoğraf, kısa belgesel çekip ve bireysel sunumlar hazırlayan öğrenciler, kendi seçtikleri ya da verilen konuda yazılı ve görsel çalışmalarını birleştirdikleri Görsel Sosyoloji Projesi hazırlamaları gerekir. | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Toplumun dinamiklerini tanımlar ve tarif eder,  
 - 2- Bir araştırma sorusu oluşturacak şekilde toplumsal yaşamdaki sorunsalı tanımlar ve tarif eder, 
 - 3- Toplumsal yaşamın değer ve kodlarını tanımlamak için görsel metodlar kullanır 
 - 4- Sosyolojik araştırmada kullanmak amacıyla görsel veriyi analiz eder 
 - 5- Argümanını, akademik araştırma ile oluşturup destekler
 - 6- Sosyolojik konularla ilgili tartışmalarda aktif olarak katılım sağlar. 
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders anlatımı & Görsel Çekim Alıştırmaları ve tartışma  • 60-90 dk. Ders anlatımı  • 90 dk. Öğrencilerin haftalık çektikleri görsellerle ilgili sunum ve tartışmalar   Okuma & Yazma  Haftalık konu / makaleleri okuma / özet  1. Fotoğraf-Makale   2. Araştırma Proje Önerisi 3. Görsel Araştırma Projesi  (Final Ödevi) | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Haftalık Ders Programı ve İçeriğine Giriş   Görsel Sosyoloji nedir? | 
    “Visual Sociology”  (Dennis Zuev & Jerome Krase, 2017) | 
    
	| 2 | 
    Toplumu tasavvur etme yolları  Yöntem olarak Fotoğraf     Görsel Ödev 1 | 
    “Imagination and society: the role of visual sociology” (Roberto Cipriani & Emanuela C. Del Re)  “Becoming A Visual Sociologist” (John Grady)  Bir grup / alt-kültür seçin  Bu grubun sosyalleşme form ve değerleri ile ilgili nesne / mekân veya aktiviteleri ile ilgili fotoğraf çekin. | 
    
	| 3 | 
    Araştırma Aracı olarak Fotoğraf   Özet & Değerlendirme:  Sosyal Medya & Kimlik | 
    “Digital Photographic Practices / Instagram / Facebook / Self-Portrait in the Photo-booth” | 
    
	| 4 | 
    Yöntem olarak Görsel Dokümantasyon   Özet & Değerlendirme:  Eve ait mekân ve ilişkileri görselleştirme   Görsel Ödev 2 | 
    “Picturing the Family/Reframing the Homescape /Family Photographs”  Kent mekânının fotoğraflarını çekin | 
    
	| 5 | 
    Yöntem olarak Foto-Makale   Özet & Değerlendirme:  Kent mekânı ve kimlik   Görsel Ödev 3 | 
    “Graffiti / Street Art / Visual Discourses”    Kent mekânındaki iktidar ilişkilerini gösteren fotoğraflar çekin | 
    
	| 6 | 
    Özet & Değerlendirme:  Kent mekânı ve iktidar ilişkileri    Görsel Ödev 4 | 
    “Gentrification / Metropolitan Habitus / Google Street View”    Cinsiyetleşmiş mekânların fotoğraflarını çekin | 
    
	| 7 | 
    Etik ve Görsel Araştırma     Özet & Değerlendirme:  Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyetleşmiş Mekânlar | 
    “Planning and Practicing Visual Methods: Appropriate Uses and Ethical Issues”  Doing Visual Ethnography. S. Pink. pp. 30-46  “Photo-documenting the needle exchange: methods and ethics” D. Barret. Visual Studies 19(2), 2004  Cinsiyetleşmiş mekân/ Kadınların temsili | 
    
	| 8 | 
    Belgesel Film   Özet & Değerlendirme:  Irk, Etnisite ve Mekân  Tartışma & Geribildirim 1 | 
    “Documentary film and photography as ethnographic tools for reflexive social research” “Breaking Racialized Boundaries / Anti-racist visualities / Ethnography of Race – Ethnicity”   Foto-Makale Fotoğrafları | 
    
	| 9 | 
    Özet & Değerlendirme:  Göçmen Görüşünü Görselleştirmek   Tartışma & Geribildirim 2 | 
    “Visual Evidence: Seventh Man, “The Specified Generalization” (Howard, S. Becker, 2002)  “Migrant Narratives / Hong Kong Migrant Lives”   Foto-Makale Fotoğrafları | 
    
	| 10 | 
    Yöntem olarak Foto-tahlil   Özet & Değerlendirme:  Yaşlıları görselleştirme   Tartışma & Geribildirim 3 | 
    “Memory / Remembering and forgetting”    Foto-makale fotoğrafları   Foto – makale / Foto Dokümantasyon Projesi | 
    
	| 11 | 
    Katılımcı Araştırma   Özet & Değerlendirme:  Bir çocuğun gözünden… | 
    “Participation of vulnerable children / Seeing Kids’ World / Visualizing the Invisible” | 
    
	| 12 | 
    Özet & Değerlendirme: Bedeni Görselleştirme    Sunum / Geribildirim | 
    “Bodies At Risk / Tattoo Narratives / Religious Tattoos”   Görsel Araştırma Proje Önerisi (Görseller /Araştırma Sorusu/ Yöntem / Referans Listesi) | 
    
	| 13 | 
    Özet & Değerlendirme: Toplumsal Hareketler   Sunum / Geribildirim | 
    “Elements of Riot forms political violence – France”   Görsel Araştırma Proje Önerisi (Görseller /Araştırma Sorusu/ Yöntem / Referans Listesi) | 
    
	| 14 | 
    Sunum / Geribildirim | 
    Görsel Araştırma Proje Önerisi (Görseller /Araştırma Sorusu/ Yöntem / Referans Listesi) | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek