Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Ne Varsa Eskilerde Var: Türkiye'de 80'ler, 90'lar ve 2000'lerde Popüle | KHAS 1330 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | İpek YEĞİNSU |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere 1980-2010 yılları arasında Türkiye’de popüler kültürün belli başlı öğelerini (sinema, müzik, televizyon, futbol, sanat) tanıtmayı amaçlar. Derste 1980 sonrası Türkiye’deki sosyopolitik gelişmelerin kültür üretimini nasıl etkilediğini inceleyeceğiz. 1980’ler, 90’lar ve 2000’ler olmak üzere 3 on yıla bakarak, küresel ve yerel sosyopolitik koşullarla ülkenin değişen kültürel dokusu arasındaki ilişkiyi anlamaya çalışacağız. |
Dersin İçeriği: | Dersimizde her hafta Türkiye’nin farklı bir kültür alanına odaklanacağız. Bu alanlarla ilgili akademik çalışmaları temel alarak önemli kültürel dönüşümlerin izini süreceğiz. Ödevler aracılığıyla derste öğrendiği bilgileri kullanan öğrenciler farklı konularda araştırmalar ve uygulamalar yaparak bulgularını sınıf içi sunumlarda arkadaşlarıyla paylaşacaklar. Böylece aynı zamanda birbirlerinden öğrenmeleri sağlanacak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | -60-90 dk. ders anlatımı -Sınıf içi sunumlar ve tartışmalar -Multimedya ödevleri -Yazılı araştırma ödevi -Grup araştırma projesi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders çizelgesi ve ders konusuna giriş | |
2 | Alanı Tanımlamak: 1980’ler, 90’lar ve 2000’ler | |
3 | Sinema | Okumaların yapılması, multimedya ödevi 1’in hazırlanması |
4 | Medya ve Televizyon | Okumaların yapılması |
5 | Müzik I: Arabesk | Okumaların yapılması |
6 | Müzik II: Rap ve Hiphop | Okumaların yapılması, multimedya ödevi 2’nin hazırlanması |
7 | Bahar tatili-ders yok | Araştırma ödevinin hazırlanması |
8 | Ara sınav haftası-ders yok | Araştırma ödevinin hazırlanması |
9 | Futbol | Okumaların yapılması, araştırma ödevinin hazırlanması |
10 | Toplumsal Cinsiyet ve Feminizm I | Okumaların yapılması |
11 | Toplumsal Cinsiyet ve Feminizm II, final proje gruplarının oluşturulması | Okumaların yapılması |
12 | Güncel Sanat | Okumaların yapılması, grup projesi konu seçimi ve proje ön taslağının hazırlanması |
13 | Grup projeleri- ara değerlendirme | Grup projesinin hazırlanması |
14 | Grup projesi final sunumları | Grup projesi ve sunumunun hazırlanması |
-Suner, A. (2010). “Introduction: Turkish Cinema in Historical Perspective”. In New Turkish cinema: belonging, identity and memory. London; New York: I.B. Tauris. -Hayır, C. (2014). “The Turkish Cinema between Its Inception and Downfall: A Historical Overview”. The Journal of International Social Research, Volume: 7 Issue: 35. 804-812. -Oncu, A. “The Interaction of Markets and Politics: The Remaking of the Turkish Media Industry in the 1990s”. Bogazici Journal: Review of Social, Economic and Administrative Studies 18(1-2): 11-26. -Akkor, A. G. (2006). “Turkish Prime Time Television: Mass Culture and Tabloidization”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi (25):57-66. -Özgür, İ. (June 2006). “Arabesk Music in Turkey in the 1990s and Changes in National Demography, Politics, and Identity”. Turkish Studies, Vol. 7, No. 2, 175–190. -Stokes, M. (1989). “Music, Fate and State: Turkey's Arabesk Debate”. Middle East Report, Sep. - Oct., 1989, No. 160, Turkey in the Age of Glasnost (Sep. - Oct., 1989), pp. 27-30. -Kadıoğlu, D. S. and Özdal, C. S. (2021). “From the streets to the mainstream: Popularization of Turkish rap music”. Turkish Studies, Vol. 22, No. 4, 626–643. -Çınar, A. (1999). “Cartel: Travels of German-Turkish Rap Music”. Middle East Report, Summer, 1999, No. 211, Trafficking and Transiting: New Perspectives on Labor Migration (Summer, 1999), pp. 43-44. -Yarar, B. (2005). “Hegemonic struggle, the state and popular culture: The case of football in Turkey”. European Journal of Cultural Studies, Vol 8(2) 197–216. -Emrence, C. (May 2010). “From elite circles to power networks: Turkish soccer clubs in a global age, 1903–2005”. Soccer & Society, Vol. 11, No. 3, 242–252. -Atakav, A. (2009). “Women of Turkey: Feminism and the 1980s' Women's Movement”. The representation of women in Turkish cinema in the 1980s. Southampton Solent University. -Ozen, F. (2021). “Changes in Women’s Representations in Turkish Cinema from the 1980s to the Early 1990s”. CINEJ Cinema Journal, Vol 9, Iss 2, Pp 286-320. -Kırca, S. (2001). “Turkish Women’s Magazines: The Popular Meets the Political”. Women’s Studies International Forum, Vol. 24, No. 3/4, pp. 457–468. -Madra, B. (2008). The Hot Spot of Global Art. Third Text. Jan2008, Vol. 22 Issue 1, p105-112. 8p. -Üner Yılmaz, P. (Jan 2021). “A Quest for Curatorial Authority: Beral Madra and The First Two İstanbul Biennials”. Curator, Vol. 64 Issue 1, p99-114, 16p. -Eden, X. (2003). An Interview with Vasif Kortun. C Magazine; Summer 2003, Issue 78, p18-21, 4p. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 25 |
Ödev | 3 | 35 |
Sunum/Jüri | 3 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 5 |
Total: | 8 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Proje | 1 | 11 | 11 |
Ödev | 3 | 4 | 12 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 9 | 6 | 54 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 |