| Akademik Birim: | 
    Ortak Dersler Bölümü | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    - | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Doğaçlamanın temel ilkeleri: Kabul, Risk alma, İşbirliği, Kendiliğindenlik, Anda Kalma | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Doğaçlama, Oyunlar, Grup ve Partner Egzersizleri | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Kendiliğinden ve esnek olmak, sezgilerinize güvenmek ve kararları hızlı ve korkusuzca alabilmek.
 - 2- Başkalarıyla işbirliği yapmak, onların fikirlerine yanıt vermek ve önerilerini takip etmek.
 - 3- Anda olmak ve geleceği düşünmemek, stratejilerden ve ileriye dönük planlamadan vazgeçmek; ana güvenmek ve akışa kapılmak, olayların kendi kendine gelişmesine izin vermek.
 - 4- Sözde "orijinal" bir şey bulmak yerine bariz olanı tercih etmek. Öngörüsüz hareket etmeyi öğrenmek, ancak gerçek bir durumdan en iyi şekilde yararlanmak.
 - 5- Risk almak, erteleyici davranışın üstesinden gelmek, "hatalardan" öğrenmek.
 - 6- Alışılmış entelektüel sözlü ifadeler dışında diğer becerileri kullanmak. Fiziksel, vokal mimik ve jest potansiyelinize güven kazanmak ve kendinizi kaygısız bir şekilde sunabilmek.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Grupla ve partnerle doğaçlama, Oyunlar, Eğlenceli rekabet, Fiziksel egzersizler | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Giriş. Isınma aktiviteleri. İsim oyunları | 
    Açık fikir! | 
    
	| 2 | 
    Sırada ne var?", "Kabul çemberi" veya "Açık teklif" gibi temel doğaçlama oyunları. | 
    Bu bir doğaçlama dersi olduğu için ön hazırlığa gerek yok. Tersine, sloganımız: “Hazırlık yapma!” | 
    
	| 3 | 
    Eylem-Tepki-Etkileşim: Partnerinizin tekliflerine yanıt vermenin gerekliliği. | 
     | 
    
	| 4 | 
    “Hatalar” yapmak. Yüzünde bir gülümsemeyle "başarısız olmak". Dikkatlilikten çıkmak ve risk almak. | 
     | 
    
	| 5 | 
    Kötü oyunculuğun" iyi yanları: Çeşitli sanatsal ifadeleri keşfetmek ve fiziksel, mimik, jest ve vokal potansiyelimizi tam olarak kullanmak. | 
     | 
    
	| 6 | 
    Doğaçlamada sözlü ifadeyi azaltmak için | 
    Dario Fo, An actor’s handbook | 
    
	| 7 | 
    Anda olmak. İleriye dönük düşünmemek. Orijinal olmaya çalışmak yerine bariz olanı tercih etmek. Şapka oyunları. | 
    Keith Johnstone, Improvisation and the theatre | 
    
	| 8 | 
    Kontrolü bırakmak. Yönlendirilmeye izin vermek. Liderlik etmek yerine takip etmek. Dublaj Oyunları. | 
     | 
    
	| 9 | 
    Statü kavramı ve doğaçlama üzerindeki etkisi. "Efendi ve Hizmetçi", "Duygusal Parti" gibi statü oyunları. | 
    Keith Johnstone, Improvisation and the theatre | 
    
	| 10 | 
    Hikaye anlatıcılığının kuralları. | 
    Keith Johnstone, Impro for Storytellers. | 
    
	| 11 | 
    Çirkin Oynamak": Hileler, aldatmacalar ve yanıltmalar. | 
    Brad Gilbert, “Winning ugly” | 
    
	| 12 | 
    Gerçek öğretmen: seyirci. Seyirciler nasıl yakalanır ve eğlendirilir. "Fener oyunu". Seyirci her zaman haklıdır. | 
    David Mamet, True and false Dario Fo, An actor’s handbook | 
    
	| 13 | 
    Alt metnin önemi. Mantralarla başa çıkmak. "Kinetik dans". Bir karakterin GERÇEKTEN söylemek istediği şey. | 
     | 
    
	| 14 | 
    Doğaçlamayı sahne dışında nasıl kullanabiliriz? Günlük yaşam için faydası nedir? “Mutiple fast food Stanislavsky” | 
    Keith Johnstone, “Improvisation and the theatre”. | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek