Akademik Birim: |
Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Doğaçlamanın temel ilkeleri: Kabul, Risk alma, İşbirliği, Kendiliğindenlik, Anda Kalma |
Dersin İçeriği: |
Doğaçlama, Oyunlar, Grup ve Partner Egzersizleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kendiliğinden ve esnek olmak, sezgilerinize güvenmek ve kararları hızlı ve korkusuzca alabilmek.
- 2- Başkalarıyla işbirliği yapmak, onların fikirlerine yanıt vermek ve önerilerini takip etmek.
- 3- Anda olmak ve geleceği düşünmemek, stratejilerden ve ileriye dönük planlamadan vazgeçmek; ana güvenmek ve akışa kapılmak, olayların kendi kendine gelişmesine izin vermek.
- 4- Sözde "orijinal" bir şey bulmak yerine bariz olanı tercih etmek. Öngörüsüz hareket etmeyi öğrenmek, ancak gerçek bir durumdan en iyi şekilde yararlanmak.
- 5- Risk almak, erteleyici davranışın üstesinden gelmek, "hatalardan" öğrenmek.
- 6- Alışılmış entelektüel sözlü ifadeler dışında diğer becerileri kullanmak. Fiziksel, vokal mimik ve jest potansiyelinize güven kazanmak ve kendinizi kaygısız bir şekilde sunabilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Grupla ve partnerle doğaçlama, Oyunlar, Eğlenceli rekabet, Fiziksel egzersizler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş. Isınma aktiviteleri. İsim oyunları |
Açık fikir! |
2 |
Sırada ne var?", "Kabul çemberi" veya "Açık teklif" gibi temel doğaçlama oyunları. |
Bu bir doğaçlama dersi olduğu için ön hazırlığa gerek yok. Tersine, sloganımız: “Hazırlık yapma!” |
3 |
Eylem-Tepki-Etkileşim: Partnerinizin tekliflerine yanıt vermenin gerekliliği. |
|
4 |
“Hatalar” yapmak. Yüzünde bir gülümsemeyle "başarısız olmak". Dikkatlilikten çıkmak ve risk almak. |
|
5 |
Kötü oyunculuğun" iyi yanları: Çeşitli sanatsal ifadeleri keşfetmek ve fiziksel, mimik, jest ve vokal potansiyelimizi tam olarak kullanmak. |
|
6 |
Doğaçlamada sözlü ifadeyi azaltmak için |
Dario Fo, An actor’s handbook |
7 |
Anda olmak. İleriye dönük düşünmemek. Orijinal olmaya çalışmak yerine bariz olanı tercih etmek. Şapka oyunları. |
Keith Johnstone, Improvisation and the theatre |
8 |
Kontrolü bırakmak. Yönlendirilmeye izin vermek. Liderlik etmek yerine takip etmek. Dublaj Oyunları. |
|
9 |
Statü kavramı ve doğaçlama üzerindeki etkisi. "Efendi ve Hizmetçi", "Duygusal Parti" gibi statü oyunları. |
Keith Johnstone, Improvisation and the theatre |
10 |
Hikaye anlatıcılığının kuralları. |
Keith Johnstone, Impro for Storytellers. |
11 |
Çirkin Oynamak": Hileler, aldatmacalar ve yanıltmalar. |
Brad Gilbert, “Winning ugly” |
12 |
Gerçek öğretmen: seyirci. Seyirciler nasıl yakalanır ve eğlendirilir. "Fener oyunu". Seyirci her zaman haklıdır. |
David Mamet, True and false Dario Fo, An actor’s handbook |
13 |
Alt metnin önemi. Mantralarla başa çıkmak. "Kinetik dans". Bir karakterin GERÇEKTEN söylemek istediği şey. |
|
14 |
Doğaçlamayı sahne dışında nasıl kullanabiliriz? Günlük yaşam için faydası nedir? “Mutiple fast food Stanislavsky” |
Keith Johnstone, “Improvisation and the theatre”. |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.