DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Doğaçlama Atölyesi KHAS 1432 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Ortak Dersler Bölümü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: Doğaçlamanın temel ilkeleri: Kabul, Risk alma, İşbirliği, Kendiliğindenlik, Anda Kalma
Dersin İçeriği: Doğaçlama, Oyunlar, Grup ve Partner Egzersizleri
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kendiliğinden ve esnek olmak, sezgilerinize güvenmek ve kararları hızlı ve korkusuzca alabilmek.
  • 2- Başkalarıyla işbirliği yapmak, onların fikirlerine yanıt vermek ve önerilerini takip etmek.
  • 3- Anda olmak ve geleceği düşünmemek, stratejilerden ve ileriye dönük planlamadan vazgeçmek; ana güvenmek ve akışa kapılmak, olayların kendi kendine gelişmesine izin vermek.
  • 4- Sözde "orijinal" bir şey bulmak yerine bariz olanı tercih etmek. Öngörüsüz hareket etmeyi öğrenmek, ancak gerçek bir durumdan en iyi şekilde yararlanmak.
  • 5- Risk almak, erteleyici davranışın üstesinden gelmek, "hatalardan" öğrenmek.
  • 6- Alışılmış entelektüel sözlü ifadeler dışında diğer becerileri kullanmak. Fiziksel, vokal mimik ve jest potansiyelinize güven kazanmak ve kendinizi kaygısız bir şekilde sunabilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Grupla ve partnerle doğaçlama, Oyunlar, Eğlenceli rekabet, Fiziksel egzersizler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş. Isınma aktiviteleri. İsim oyunları Açık fikir!
2 Sırada ne var?", "Kabul çemberi" veya "Açık teklif" gibi temel doğaçlama oyunları. Bu bir doğaçlama dersi olduğu için ön hazırlığa gerek yok. Tersine, sloganımız: “Hazırlık yapma!”
3 Eylem-Tepki-Etkileşim: Partnerinizin tekliflerine yanıt vermenin gerekliliği.
4 “Hatalar” yapmak. Yüzünde bir gülümsemeyle "başarısız olmak". Dikkatlilikten çıkmak ve risk almak.
5 Kötü oyunculuğun" iyi yanları: Çeşitli sanatsal ifadeleri keşfetmek ve fiziksel, mimik, jest ve vokal potansiyelimizi tam olarak kullanmak.
6 Doğaçlamada sözlü ifadeyi azaltmak için Dario Fo, An actor’s handbook
7 Anda olmak. İleriye dönük düşünmemek. Orijinal olmaya çalışmak yerine bariz olanı tercih etmek. Şapka oyunları. Keith Johnstone, Improvisation and the theatre
8 Kontrolü bırakmak. Yönlendirilmeye izin vermek. Liderlik etmek yerine takip etmek. Dublaj Oyunları.
9 Statü kavramı ve doğaçlama üzerindeki etkisi. "Efendi ve Hizmetçi", "Duygusal Parti" gibi statü oyunları. Keith Johnstone, Improvisation and the theatre
10 Hikaye anlatıcılığının kuralları. Keith Johnstone, Impro for Storytellers.
11 Çirkin Oynamak": Hileler, aldatmacalar ve yanıltmalar. Brad Gilbert, “Winning ugly”
12 Gerçek öğretmen: seyirci. Seyirciler nasıl yakalanır ve eğlendirilir. "Fener oyunu". Seyirci her zaman haklıdır. David Mamet, True and false Dario Fo, An actor’s handbook
13 Alt metnin önemi. Mantralarla başa çıkmak. "Kinetik dans". Bir karakterin GERÇEKTEN söylemek istediği şey.
14 Doğaçlamayı sahne dışında nasıl kullanabiliriz? Günlük yaşam için faydası nedir? “Mutiple fast food Stanislavsky” Keith Johnstone, “Improvisation and the theatre”.


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ön Hazırlık kısmında listelenenler dışında: Timothy Gallwey, The Inner Game of Tennis, Julia Cameron, The artist’s way, Natalie Goldberg, Writing down the bones.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 15 30
Uygulama 14 40
Final Sınavı 1 30
Total: 30 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati15345
Uygulama14342
Sunum/Jüriye Hazırlık3515
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler5420
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4                        
OC5                        
OC6