DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Görsel Düşünme ve Muhakeme |
KHAS 1436 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ahu GÖKÇE |
Dersin Amacı: |
Her an maruz kaldığımız görsel uyaranların islenmesi gündelik hayatta birçok görevin başarıyla yürütülebilmesini mümkün kılmaktadır. Görsel düşünme ve muhakeme bu sürecin yürütülmesinde büyük öneme sahiptir. Bir mimarin eskiz çalışması, turistin yabancı bir şehirde yolunu bulması, röntgen inceleyen radyolog ya da bir mesajın en etkin şekilde iletilebilmesi üzerine çalışan veri bilimci için görsel muhakeme becerileri gerekmektedir. Bu dersin amacı, görsel düşünme ve muhakeme süreçlerini ve bilişsel süreçlere odaklanarak davranışa etkilerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Görselleştirme ve görsel düşünme
Dikkat ve mekânsal düşünme/muhakeme
Görsel iletişim
Risk algısı
Grafik algısı |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Görsel düşünme ve muhakeme konularında dair derinlemesine bilgi sahibi olma
- 2- Eleştirel düşünme becerisiyle teori ve araştırma bulgularını dair derinlemesine bilgi sahibi olma
- 3- Bilimsel faaliyetler yürütmek (örn: araştırma önerisi / raporu yazma, araştırma bulgularını sunma)
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenme Yöntemi: Yazılı ödevler, sunumlar, tartışmalar Öğrenme Tekniği: ders |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Görsel dikkat |
ders izlencesi |
2 |
Görsel düşünme |
ders izlencesi |
3 |
Mekânsal muhakeme |
ders izlencesi |
4 |
Görsel-mekânsal düşünme |
ders izlencesi |
5 |
Görsel muhakeme ve çalışma belleği |
ders izlencesi |
6 |
Mekânsal temsil ve navigasyon |
ders izlencesi |
7 |
Bahar tatili |
ders izlencesi |
8 |
Vize haftası, ders yok, bireysel görüşmeler |
ders izlencesi |
9 |
Görsel imgeleme |
ders izlencesi |
10 |
Görsel iletişim: Algı |
ders izlencesi |
11 |
Görselleştirme ve veri iletişimi |
ders izlencesi |
12 |
Görselleştirme ve risk iletişimi |
ders izlencesi |
13 |
Görselleştirme ve sağlık risk iletişimi |
ders izlencesi |
14 |
Görsel projelerin sunumları |
ders izlencesi |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Uygulama |
10 |
15 |
Proje |
1 |
20 |
Ödev |
5 |
25 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) |
14 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
30 |
Total: |
45 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 1 | 10 |
Proje | 1 | 24 | 24 |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek