Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Dilbilime Giriş | KHAS 1508 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nil Tonyalı |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler, öncelikle dil nedir ve neden vardır sorularının cevabını düşüneceklerdir. Farklı dilbilim kuramlarını inceleyerek dilbilimin ana alanları ile ilgili temel bir bilgiye sahip olacaklardır. Öğrenciler tüm dillere ait evrensel dilbilgisi özellikleri konusunda bilinçlendirilir. Kuramsal dilbilim teorilerinden Generative Grammar’ın temel kuramları hakkında fikir sahibi olacaklar. Dilbilim veya ilgili olan psikoloji, antropoloji, bilgisayar mühendisliği, bilişsel bilim gibi alanlar için temel alt yapı oluşturabilecekler. |
Dersin İçeriği: | Derste öğrenciler dilbilimin temel kavramlarını, terimlerini ve analiz yöntemlerini öğreneceklerdir. Diller arası yapısal faklılıklar ve benzerlikler incelenecektir ve dilin özellikleri üzerine yoğunlaşılacaktır. Öğrencilerin dilbilimin temel kavramlarını tanıyabilmeleri için ve dilin yapısal özelliklerini açıklayabilmeleri için temel dilbilim alanları olan Sesbilim, Biçimbilim, Sözdizim ve Anlambilim alanları incelenecektir ve öğrencilerde dil bilincinin oluşması hedeflenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı & Yazma ve tartışma alıştırmaları ● 60-90 dk. Ders anlatımı ● 90 dk tartışma ve ders içi çalışmalar - ders içi kısa sunumlar - yazılı ödevler - final ödevi sunum - final ödevi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon: Derse giriş | |
2 | Dil Nedir: Dilbilimsel bilgi, yeterlilik ve performans | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
3 | Dil Nedir: Dilbilimsel bilgi, yeterlilik ve performans | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
4 | Beyin ve Dil | Ders materyalinin okunması, yazma/sunum çalışması için ön hazırlık |
5 | Beyin ve Dil | Ders materyalinin okunması, yazma/sunum çalışması için ön hazırlık |
6 | Biçimbilim | |
7 | Sesbilim | Ders materyalinin okunması, yazma/sunum çalışması için ön hazırlık |
8 | Sözdizimi, Anlambilim | Ders materyalinin okunması, yazma/sunum çalışması için ön hazırlık |
9 | Sözdizimi, Anlambilim | Ders materyalinin okunması, yazma/sunum çalışması için ön hazırlık |
10 | Dil Edinimi, Toplumda Dil | Ders materyalinin okunması, yazma/sunum çalışması için ön hazırlık |
11 | Dil Edinimi, Toplumda Dil | Ders materyalinin okunması, yazma/sunum çalışması için ön hazırlık |
12 | Dil Değişimi, Final sunum | Ödev teslimi Final sunum |
13 | Dil Değişimi, Final sunum | Ödev teslimi Final sunum |
14 | Final sunum | Final Sunum |
Fromkin, V., Rodman, R., and Hyams, N. 2003. An Introduction to Language (7th Ed.). Massachusetts: Wadsworth. |
Kalb, Peggy Edersheim. 2013. Why bad English isn’t. Yale Alumni Magazine 76(6). July/August, 36–41. http://www.yalealumnimagazine.com/articles/3716/why-bad-english-isnt (2 July 2017). Zanuttini, Raffaella. 2014. Our language prejudices don’t make no sense. Pacific Standard. October 22. http: //www.psmag.com/books-and-culture/language-prejudices-dont- makesense-negative-aks-ask-racist-92881 (2 July 2017). Zanuttini, Raffaella. 2015. Don’t fear our changing language. Pacific Standard. February 17. http://www. psmag.com/books-and-culture/dont-fear-our-totally-changing-language (2 July 2017). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 4 | 70 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 7 | 15 |
Total: | 12 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 12 | 48 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 | |||||||||||||
OC5 |