Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Siyaset Felsefesi: Temel Değerler ve Fikirler | KHAS 1616 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | TUĞBA SEVİNÇ YÜCEL |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler, özgürlük, eşitlik, adalet gibi siyaset felsefesindeki temel değerleri ve bu değerleri pratikte yorumlamanın ve dengelemenin farklı yollarını öğreneceklerdir. Öğrencileri siyaset felsefesinin temel kavramları ve sorunları konusunda eğiterek, ders aynı zamanda öğrencilerin siyasi tartışmanın temel unsurlarını incelemelerine ve değerlendirmelerine yardımcı olur, böylece günlük yaşamdaki önemli siyasi pozisyonların artılarını ve eksilerini görebilirler. Örneğin, dağıtımla ilgili soruları ve kamu politikası kararlarını değerlendirecekleri zaman (örneğin, devlet bursunu kim alacak: yoksullar, göçmenler, engelliler, dezavantajlılar, en çalışkanlar vb.) sorunu hakediş, ihtiyaç ve hak gibi politik kavramlarla değerlendirmek. |
Dersin İçeriği: | Ders, öğrencilere (1) siyasi özgürlük (negatif, pozitif, cumhuriyetçi), (2) eşitlik (fırsat eşitliği, siyasi eşitlik, maddi eşitlik, hakkaniyet ve şans eşitliği), (3) adalet (yetki, ihtiyaç, tanınma, adalet, pozitif ayrımcılık) ve (4) güç ve meşruiyet gibi kavramları tanıtacaktır. Bu temel kavramları öğrenmek, öğrencilerin vatandaş olarak statülerini ve devlet gücünün sınırlandırılması sorununu anlamada daha geniş bir bakış açısı geliştirmelerini sağlayacaktır. Kurs aynı zamanda göçmenlik, pozitif ayrımcılık, isyan ve nefret söylemi gibi konuları da tartışacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatımı & Yazma-Tartışma-Q-A Oturumları ● 60-90 dk. haftalık ders anlatımı ● Haftada 90 dakika tartışma ve yazma Yazma Oturumları ● Tek tek tamamlanan eşzamanlı yazma görevleri ● 1. Kısa değerlendirme yazıları, 2. Poster sunumu, 3. Sözlü münazara, 4. Münazara hazırlama çalışma sayfası, 5. Münazara izleme formları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders çizelgesi ve ders konusuna giriş | |
2 | Hobbes ve doğal durum | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
3 | Rousseau, doğal durum-medeniyet ve eşitsizliğin kökenleri | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
4 | Locke ve devlet gücünün sınırlandırılması | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
5 | Konuşma özgürlüğü üzerine Kant ve Mill, nefret söylemi | Konuşma özgürlüğü üzerine Kant ve Mill, nefret söylemi |
6 | Poster sunumu | Poster hazırlığı |
7 | Vize haftası | Sözlü tartışma için makale araştırması |
8 | Negatif, pozitif ve cumhuriyetçi özgürlük anlayışları | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
9 | Zorlama, tahakküm, baskı kavramları | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
10 | Münazaraya giriş | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
11 | Yeniden dağıtım adaleti ve pozitif ayrımcılık | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
12 | Uluslararası adalet: göç | Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık |
13 | Münazara-1 | Münazara hazırlığı |
14 | Münazara-2 | Münazara hazırlığı |
John Christman, Social and Political Philosophy: Routledge Contemporary Introductions to Philosophy. Colin Bird, An Introduction to Political Philosophy, Cambridge Introductions to Philosophy Immanuel Kant, What is Enlightenment? J.J. Rousseau, Discourse on the origins of inequality Locke, Second Treatise of Government Mill, On liberty Rawls, A Theory of Justice I.M. Young, Justice, and the politics of difference |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Uygulama | 10 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Total: | 12 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 | |||||||||
OC6 |