Akademik Birim: |
Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Nasıl bir girişimci oluruz? Bu dönem boyunca öğrenciler yeni bir girişim yaratma sürecini öğreneceklerdir. Bu ders boyunca, bir iş planının temel parçalarını oluşturmaya ve geliştirmeye odaklanacağız ve iş planını yatırımcılara sunmayı öğreneceğiz. Öğrenciler bir fikirden bir girişim başlatmak için takımlar halinde çalışacak ve pazar analizi, ürün yaşayabilirlik değerlendirmesi, rekabetçi konumlandırma, ekip oluşturma, ürün yaşam döngüsü planlaması, pazarlama stratejisi ve finansal planlama için zaman harcayacaklardır. Bir şirket kurmanın yanı sıra gerekli finansmanı bulmanın zorluklarını da tartışacağız. Birinin kararlarının girişimin gelecekteki finansallarını nasıl etkileyeceğini anlamaya odaklanarak değer yaratmayı anlamak için zaman harcayacağız. Dönem sonunda öğrenciler, yeni bir girişim yaratmada başarılı olmak için gerekli becerileri kazanacak ve yatırımcıların önünde adım atmada rahat olacak ve finansal tartışmalara katılma ve katkıda bulunma güvenini kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Ders, fikir aşamasından iş planı oluşturmanın temel kısımlarına (finansal projeksiyonlara odaklanarak) ve yatırımcılara fikir sunmaya kadar olan adımları içerecektir. Her takım bir girişim yaratacak ve bu fikirleri dönem sonunda yatırımcılara başarıyla sunacaktır. Kurs, konuşmacıların programlarına bağlı olarak kurs boyunca sektörden konuk konuşmacıları içerecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Fikir üretme ve iş yaratma yolunda ilerlerken ekiplerle birlikte çalışmak
- 2- Yaratıcı ve ilgili sorular sorarak başkalarının fikir üretme tartışmalarına aktif olarak katılmak.
- 3- Pazar segmentasyonu üzerinde çalışmayı ve fikir / ürün için belirli pazarı tanımlamayı öğrenmek
- 4- Müşteri edinme maliyeti ve işi sürdürmenin maliyeti için bir model oluşturmayı anlamak ve üzerinde çalışmak
- 5- Derslerde ele alınan tüm tartışmaları / konuları içeren bir iş planının nasıl yazılacağını anlamak.
- 6- Fikri potansiyel yatırımcılara, müşterilere, paydaşlara nasıl pazarlayacağını öğrenmek ve uygulamak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sınıfta derste öğrenim, sınıftaki tartışmalara aktif katılım ve sunumlar, okuma ve yazma görevleri, ödevler, dönem sonunda sunum ile bir ana proje teslimi. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş, finansman bulmanın önemi (finansman ortamı) |
|
2 |
Fikir üretme ve ekip oluşturma |
Atanan Okumalar |
3 |
İş Planı Yazma - Genel Bakış |
Atanan Okumalar |
4 |
Pazar segmentasyonu ve müşteri tanımlama |
Atanan Okumalar |
5 |
Fikrinizin rekabet avantajlarını belirlemek ve bir pazarlama planı oluşturmak |
Atanan Okumalar |
6 |
Fikri ekonomik olarak sürdürülebilir kılmak, müşteri edinme maliyetlerini anlamak |
Atanan Okumalar |
7 |
Ara Sınav Haftası - Ödev üzerinde çalışın - okumaları yakalayın |
Atanan Okumalar |
8 |
Ürünün tasarlanması ve oluşturulması |
Atanan Okumalar |
9 |
Finansal Tabloların Oluşturulması |
Atanan Okumalar |
10 |
Finansal Tabloların Oluşturulması (Devam) |
Atanan Okumalar |
11 |
Etik ve Yasal Temeller, fikri mülkiyetin önemi |
Atanan Okumalar |
12 |
Öğrenci Sunumları |
Sunum hazırlığı |
13 |
Öğrenci Sunumları / Özet |
Sunum hazırlığı |
14 |
Ders özeti |
Tartışma hazırlığı |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Gerekli: Bill Aulet, Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup, Wiley 2013, ISBN 978-1-118-69228-8 (cloth); ISBN 978-1-118-72081-3 (ebk); ISBN 978-1-118-72088-2 (ebk).
Gerekli: Bill Aulet, Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup Workbook, Wiley 2017, ISBN 978-1-119-36579-2 (paperback), ISBN 978-1-119-36577-8 (ePDF), ISBN 978-1-119-36578-5 (ePUB)
Gerekli: Bruce R. Barringer and R. Duane Ireland, Entrepreneurship: Successfully
Launching New Ventures, Updated 6th edition (Global),Pearson, 2022, ISBN 10: 1-292-40282-2, ISBN 13: 978-1-292-40282-6, eBook ISBN: 978-1-292-40287-1
Önerilen: Hisrich, Robert D, Peters, Michael P., Shepherd, Dean A., Entrepreneurship, Tenth ed., New York, NY : McGraw-Hill Education, 2017, ISBN 9780078112843. |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek