Akademik Birim: |
Ortak Dersler Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nimet URAY |
Dersi Veren(ler): |
petek.tosun , Nimet URAY, Meltem KIYGI ÇALLI, AFŞAR YEGİN |
Dersin Amacı: |
Bu dersin sonunda, öğrenciler (1) temel işletme ve yönetim kavramlarına aşinalık gösterebilecek; (2) sürdürülebilirliğin farklı yönlerini ve iş ile kesişimini eleştirel olarak değerlendirebilecek, (3) argümanlarını açık ve öz bir şekilde yazılı biçimde desteklemek için becerilerini geliştirecektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste öğrencilere etik ve sürdürülebilirlik perspektifinden modern yönetimin temel kavramları tanıtılacaktır. Ders, işletmenin çevre üzerindeki etkisini vurgulayacak, etik iş uygulamalarında yöneticilerin rolünü tanıtacak, sürdürülebilir pazarlama sorusuna yeni bakış açılarını, kuruluşlarla ilgili keskin ikilemleri sunacak ve bireylerin dünyadaki katılımcılar olarak sorumluluklarını tartışacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İşletme yönetiminin temelleri hakkında bir anlayış geliştirmek
- 2- Kâr amacı güden kuruluşların çeşitli paydaşları arasında ayrım yapmak
- 3- Kurumların pazarlama stratejilerini sürdürülebilirlik bakış açısıyla değerlendirmek
- 4- İş kararları ile toplumsal sonuçlar arasındaki ilişkileri analiz etmek
- 5- İşletme faaliyetlerinin doğal çevre üzerindeki etkisini yorumlamak
- 6- Fikirleri etkili ve ilgi çekici bir şekilde hazırlamak ve iletmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğretme: Her hafta bir ders oturumu ve bir tartışma forumunu / grup çalışması oturumunu içerecektir. Öğrenme: Bireysel ve gruplar halinde tamamlanan asenkron okuma ve yazma görevleri. Bireysel ve grup sunumları. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse Giriş: İş İdaresinin Temelleri |
|
2 |
Sürdürülebilirlik Perspektifinden Planlama ve Organizasyon |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
3 |
Etik Karar Verme |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
4 |
Örgütlerde Liderlik, Öğrenme ve Etik Olmayan Davranışlar |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
5 |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İş Etiği |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
6 |
Yirmi Birinci Yüzyılda Sürdürülebilir Pazarlama Yönetimi |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
7 |
Sürdürülebilir Ürün Tasarımı, Ürün Yönetimi ve Paketleme |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
8 |
İnovasyon, Yüksek Teknoloji Ürün Pazarları ve Sürdürülebilirlik |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
9 |
Fiyatlandırma, Sürdürülebilir Tedarik Zincirleri ve Dağıtım |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
10 |
Sosyal Medya, Pazarlama İletişimi ve Sosyo-Ekolojik Sorunlar |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
11 |
Sorumlu Tüketim |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
12 |
Grup Sunumlarına İlişkin Geribildirim Soru-Cevap oturumu |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
13 |
Grup Sunumları |
|
14 |
Grup Sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.