DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sosyal Biliş ve Tutumlar PSYC 307 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: 1. Öğrencileri sosyal bilişte çeşitli teorilerle tanıştırmak ve öğrencilerin bu teoriler ile gruplar arası tutumlar arasındaki bağlantıları keşfetmelerini sağlamak

2. Öğrencileri çeşitli kültürlerarası ortamlarda göçmenlere ve benzer toplumsal konulara yönelik tutumları sosyal biliş merceğinden inceleme becerisiyle donatmak

3. Öğrencilerin sosyal bilişteki çeşitli teorileri inceleyerek eleştirel düşünmelerini geliştirmek ve teorileri gruplararası tutumların gerçek yaşam örneklerine uygulamak
Dersin İçeriği: Bu ders, gruplar arası tutumlarda sosyal bilişin rolüne odaklanır ve bireylerin bilgiyi nasıl işlediğini ve bunun gruplar arası tutumlarda nasıl bir rol oynadığını açıklamayı amaçlar. Spesifik olarak, bu ders şunlara cevap arayacaktır:
. Bireyler bilgiyi nasıl işlerler ve gruplararası tutumlarda yükleme teorileri ve buluşsal yöntemlerin rolleri nelerdir?
. Sezgisel olarak sosyal kategorizasyon, özellikle kategorizasyon içeriği ve yapısı açısından gruplar arası tutumlarda nasıl bir rol oynar?
. Bireyler neden bilgileri işlemek için atıflarda bulunur veya buluşsal yöntemler kullanır?
. Tutumları değiştirmek mümkün müdür, mümkünse ne zaman ve nasıl?

Dersin odak noktası, göçmenlik sorunu ve diğer benzer toplumsal konular etrafında gelişecektir.

Bu dersin sonunda öğrenciler şunları kavrayabileceklerdir:
. Bireyler atıflara güvenebilir, ancak bu atıflar yanlı olabilir ve bu süreçlerin gruplararası tutumlarda bir rolü olabilir.
. Bireyler sadece saf bilim adamları olarak nedensel çıkarımlarda bulunmazlar, aynı zamanda gruplar arası tutumlarda da rolü olan buluşsal yöntemlere güvenirler.
. Bir buluşsal yöntem olarak sınıflandırma, algıları ve gruplar arası tutumları saptırabilir
. Belirli koşullar altında tutum değişikliği mümkündür
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Gruplar arası tutumlarla ilgili sosyal bilişteki teorik kavram ve yaklaşımları anlamak
  • 2- Sosyal bilişteki teorik yaklaşımları göçmenlere ve diğer benzer toplumsal konulara yönelik tutumların gerçek yaşam örneklerine uygulamak
  • 3- Sosyal biliş ve gruplar arası tutumlar üzerine teorileri ve ampirik bulguları eleştirel bir şekilde tartışmak
  • 4- Akademik makaleleri İngilizce olarak sunma konusunda güven geliştirmek ve bunu bilimsel bir şekilde iletmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenciler makaleyi ve kendilerine verilen bölümü okuyarak derse gelirler. Dersin başındaki makalelerle ilgili birkaç düşündürücü soru sorulacaktır. Öğrencilerden o ders için verilen makaleyi tartışmaları istenecek ve ben de makalenin içeriğinin yanı sıra tartışmadan ne anladıklarını değerlendirilecektir. Her sınıf 2-3 öğrenciye bir makale verilecek ve dersten önce tartışma soruları hazırlamaları beklenecektir. Makaleyi sınıfta sunacaklar ve sınıf boyunca tartışmayı koordine edeceklerdir. Tüm öğrencilerden derse önceden hazırlanmaları ve sınıf tartışmalarına katkıda bulunmaları beklenecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oryantasyon ve genel bakış
2 Atıf teorileri Ders kitabı ve makaleler
3 Yükleme yanlılıkları Ders kitabı ve makaleler
4 Zihinsel kestirme yollar Ders kitabı ve makaleler
5 Zihinsel kestirme yollar Ders kitabı ve makaleler
6 Zihinsel kestirme yol olarak sosyal kategorizasyon Ders kitabı ve makaleler
7 Zihinsel kestirme yol olarak sosyal kategorizasyon Ders kitabı ve makaleler
8 ARA SINAV
9 Brewer'ın ikili süreç teorisi Ders kitabı ve makaleler
10 Fiske ve Taylor'ın süreklilik modeli Ders kitabı ve makaleler
11 Tutum değişikliği Ders kitabı ve makaleler
12 Tutum değişikliği Ders kitabı ve makaleler
13 Proje sunumları Vaka Çalışmaları
14 FİNAL SINAVI


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Fiske, S.T. & Taylor, S.E. 2013. Social cognition: From brains to culture (2nd edition). Sage: London.
Ek olarak, haftada 1 makale okuması.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Proje 1 15
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) 1 15
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 1 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 30
Final Sınavı 1 25
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje2816
Sunum/Jüriye Hazırlık188
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar21224
Final Sınavı11818
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4