Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Biliş ve Tutumlar | PSYC 307 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Psikoloji |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencileri sosyal bilişte çeşitli teorilerle tanıştırmak ve öğrencilerin bu teoriler ile gruplar arası tutumlar arasındaki bağlantıları keşfetmelerini sağlamak 2. Öğrencileri çeşitli kültürlerarası ortamlarda göçmenlere ve benzer toplumsal konulara yönelik tutumları sosyal biliş merceğinden inceleme becerisiyle donatmak 3. Öğrencilerin sosyal bilişteki çeşitli teorileri inceleyerek eleştirel düşünmelerini geliştirmek ve teorileri gruplararası tutumların gerçek yaşam örneklerine uygulamak |
Dersin İçeriği: | Bu ders, gruplar arası tutumlarda sosyal bilişin rolüne odaklanır ve bireylerin bilgiyi nasıl işlediğini ve bunun gruplar arası tutumlarda nasıl bir rol oynadığını açıklamayı amaçlar. Spesifik olarak, bu ders şunlara cevap arayacaktır: . Bireyler bilgiyi nasıl işlerler ve gruplararası tutumlarda yükleme teorileri ve buluşsal yöntemlerin rolleri nelerdir? . Sezgisel olarak sosyal kategorizasyon, özellikle kategorizasyon içeriği ve yapısı açısından gruplar arası tutumlarda nasıl bir rol oynar? . Bireyler neden bilgileri işlemek için atıflarda bulunur veya buluşsal yöntemler kullanır? . Tutumları değiştirmek mümkün müdür, mümkünse ne zaman ve nasıl? Dersin odak noktası, göçmenlik sorunu ve diğer benzer toplumsal konular etrafında gelişecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler şunları kavrayabileceklerdir: . Bireyler atıflara güvenebilir, ancak bu atıflar yanlı olabilir ve bu süreçlerin gruplararası tutumlarda bir rolü olabilir. . Bireyler sadece saf bilim adamları olarak nedensel çıkarımlarda bulunmazlar, aynı zamanda gruplar arası tutumlarda da rolü olan buluşsal yöntemlere güvenirler. . Bir buluşsal yöntem olarak sınıflandırma, algıları ve gruplar arası tutumları saptırabilir . Belirli koşullar altında tutum değişikliği mümkündür |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğrenciler makaleyi ve kendilerine verilen bölümü okuyarak derse gelirler. Dersin başındaki makalelerle ilgili birkaç düşündürücü soru sorulacaktır. Öğrencilerden o ders için verilen makaleyi tartışmaları istenecek ve ben de makalenin içeriğinin yanı sıra tartışmadan ne anladıklarını değerlendirilecektir. Her sınıf 2-3 öğrenciye bir makale verilecek ve dersten önce tartışma soruları hazırlamaları beklenecektir. Makaleyi sınıfta sunacaklar ve sınıf boyunca tartışmayı koordine edeceklerdir. Tüm öğrencilerden derse önceden hazırlanmaları ve sınıf tartışmalarına katkıda bulunmaları beklenecektir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon ve genel bakış | |
2 | Atıf teorileri | Ders kitabı ve makaleler |
3 | Yükleme yanlılıkları | Ders kitabı ve makaleler |
4 | Zihinsel kestirme yollar | Ders kitabı ve makaleler |
5 | Zihinsel kestirme yollar | Ders kitabı ve makaleler |
6 | Zihinsel kestirme yol olarak sosyal kategorizasyon | Ders kitabı ve makaleler |
7 | Zihinsel kestirme yol olarak sosyal kategorizasyon | Ders kitabı ve makaleler |
8 | ARA SINAV | |
9 | Brewer'ın ikili süreç teorisi | Ders kitabı ve makaleler |
10 | Fiske ve Taylor'ın süreklilik modeli | Ders kitabı ve makaleler |
11 | Tutum değişikliği | Ders kitabı ve makaleler |
12 | Tutum değişikliği | Ders kitabı ve makaleler |
13 | Proje sunumları | Vaka Çalışmaları |
14 | FİNAL SINAVI |
Fiske, S.T. & Taylor, S.E. 2013. Social cognition: From brains to culture (2nd edition). Sage: London. Ek olarak, haftada 1 makale okuması. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 15 |
Proje | 1 | 15 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 1 | 15 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 1 | - |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 2 | 8 | 16 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 |