| Akademik Birim: | Psikoloji | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | - | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Ebeveynliğe dair teori, araştırma ve uygulamalar konusunda eleştirel bir bakış açısı sağlamak. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Bu ders ebeveyn-çocuk etkileşiminin ve ebeveyn davranışlarının çocuk gelişimindeki rolüne, ebeveynliği etkileyen unsurlara ve farklı gelişimsel dönemler boyunca ebeveyn-çocuk ilişkisine odaklanacaktır. Ders, olumlu ebeveynliği ve çocuk gelişimi açısından daha iyi sonuçları teşvik etmek için bilimsel bilginin müdahale ve eğitim programlarına nasıl aktarılabileceği konusunda öğrencileri bilgilendirecektir. | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Ebeveynlik araştırma ve uygulamalarının temellerini tanımlamak2- Ebeveynlik davranışları, inançları, amaçları, ebeveyn-çocuk etkileşimleri ve ilişkilerini etkileyen kültürel ve bağlamsal unsurları anlamak3- Ebeveynlik ve çocuk gelişimi araştırmalarında güncel ampirik bulgulara dair bilgi edinmek4- Çocuk gelişimi dönemleri boyunca ebeveynlik biçimleri, davranışları ve stratejilerindeki değişimleri değerlendirmek5- Müdahale ve eğitim programlarına bilimsel bilginin nasıl aktarılabileceğine dair bilgi edinmek6- Bilimsel makaleleri eleştirel bir gözle incelemek ve değerlendirmek
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğrenme yöntemi: Ders Öğrenme teknikleri: Ödevler, tartışma | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Genel Bakış  Bir Süreç Olarak Ebeveynlik   Ebeveynlikteki Kültürel Etkiler |  | 
	| 2 | Ebeveynliği Öğrenmek  Çocukların Büyüme ve Gelişimini Desteklemek |  | 
	| 3 | Bebeklere ve Yeni Yürümeye Başlayan Çocuklara Ebeveynlik | Ödev 1 | 
	| 4 | Erken Çocukluk Dönemindeki Çocuklara Ebeveynlik: 2 ila 5 Yaş Arası Yıllar |  | 
	| 5 | İlkokul Çocuklarına Ebeveynlik |  | 
	| 6 | Ebeveyn-Ergen Etkileşimleri  Genç Yetişkinlere Ebeveyn Olmak | Ödev 2 | 
	| 7 | Ara Sınav |  | 
	| 8 | Sosyoekonomik Statü ve Ebeveynlik  Aile Yapısındaki Çeşitlilik |  | 
	| 9 | Ebeveynlik ve Çalışma  Ortak Ebeveynlik | Ödev 3 | 
	| 10 | Ebeveynlik ve Teknoloji Kullanımı |  | 
	| 11 | Müdahale Programları |  | 
	| 12 | Özel Gereksinimli Çocuklar | Ödev 4 | 
	| 13 | Zor Zamanlarda Ebeveynlik |  | 
	| 14 | Değerlendirme ve Soru/Cevap |  | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek