DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ebeveynlik: Bilim ve Uygulama PSYC 324 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: BERNA ARSLAN UZUNDAĞ
Dersin Amacı: Ebeveynliğe dair teori, araştırma ve uygulamalar konusunda eleştirel bir bakış açısı sağlamak.
Dersin İçeriği: Bu ders ebeveyn-çocuk etkileşiminin ve ebeveyn davranışlarının çocuk gelişimindeki rolüne, ebeveynliği etkileyen unsurlara ve farklı gelişimsel dönemler boyunca ebeveyn-çocuk ilişkisine odaklanacaktır. Ders, olumlu ebeveynliği ve çocuk gelişimi açısından daha iyi sonuçları teşvik etmek için bilimsel bilginin müdahale ve eğitim programlarına nasıl aktarılabileceği konusunda öğrencileri bilgilendirecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Ebeveynlik araştırma ve uygulamalarının temellerini tanımlamak
  • 2- Ebeveynlik davranışları, inançları, amaçları, ebeveyn-çocuk etkileşimleri ve ilişkilerini etkileyen kültürel ve bağlamsal unsurları anlamak
  • 3- Ebeveynlik ve çocuk gelişimi araştırmalarında güncel ampirik bulgulara dair bilgi edinmek
  • 4- Çocuk gelişimi dönemleri boyunca ebeveynlik biçimleri, davranışları ve stratejilerindeki değişimleri değerlendirmek
  • 5- Müdahale ve eğitim programlarına bilimsel bilginin nasıl aktarılabileceğine dair bilgi edinmek
  • 6- Bilimsel makaleleri eleştirel bir gözle incelemek ve değerlendirmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenme yöntemi: Ders Öğrenme teknikleri: Ödevler, tartışma


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Genel Bakış Bir Süreç Olarak Ebeveynlik Ebeveynlikteki Kültürel Etkiler
2 Ebeveynliği Öğrenmek Çocukların Büyüme ve Gelişimini Desteklemek
3 Bebeklere ve Yeni Yürümeye Başlayan Çocuklara Ebeveynlik Ödev 1
4 Erken Çocukluk Dönemindeki Çocuklara Ebeveynlik: 2 ila 5 Yaş Arası Yıllar
5 İlkokul Çocuklarına Ebeveynlik
6 Ebeveyn-Ergen Etkileşimleri Genç Yetişkinlere Ebeveyn Olmak Ödev 2
7 Ara Sınav
8 Sosyoekonomik Statü ve Ebeveynlik Aile Yapısındaki Çeşitlilik
9 Ebeveynlik ve Çalışma Ortak Ebeveynlik Ödev 3
10 Ebeveynlik ve Teknoloji Kullanımı
11 Müdahale Programları
12 Özel Gereksinimli Çocuklar Ödev 4
13 Zor Zamanlarda Ebeveynlik
14 Değerlendirme ve Soru/Cevap


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Brooks, J. B. (2012). The process of parenting (9th ed.). McGraw-Hill Professional.

• Heath, P. (2005). Parent-child relations: History, theory, research, and context. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall and Merrill Education.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Ödev 4 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 35
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev4624
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı12222
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                          
OC2                          
OC3                          
OC4                          
OC5                          
OC6