DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Ebeveynlik: Bilim ve Uygulama |
PSYC 324 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
BERNA ARSLAN UZUNDAĞ |
Dersin Amacı: |
Ebeveynliğe dair teori, araştırma ve uygulamalar konusunda eleştirel bir bakış açısı sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders ebeveyn-çocuk etkileşiminin ve ebeveyn davranışlarının çocuk gelişimindeki rolüne, ebeveynliği etkileyen unsurlara ve farklı gelişimsel dönemler boyunca ebeveyn-çocuk ilişkisine odaklanacaktır. Ders, olumlu ebeveynliği ve çocuk gelişimi açısından daha iyi sonuçları teşvik etmek için bilimsel bilginin müdahale ve eğitim programlarına nasıl aktarılabileceği konusunda öğrencileri bilgilendirecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ebeveynlik araştırma ve uygulamalarının temellerini tanımlamak
- 2- Ebeveynlik davranışları, inançları, amaçları, ebeveyn-çocuk etkileşimleri ve ilişkilerini etkileyen kültürel ve bağlamsal unsurları anlamak
- 3- Ebeveynlik ve çocuk gelişimi araştırmalarında güncel ampirik bulgulara dair bilgi edinmek
- 4- Çocuk gelişimi dönemleri boyunca ebeveynlik biçimleri, davranışları ve stratejilerindeki değişimleri değerlendirmek
- 5- Müdahale ve eğitim programlarına bilimsel bilginin nasıl aktarılabileceğine dair bilgi edinmek
- 6- Bilimsel makaleleri eleştirel bir gözle incelemek ve değerlendirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenme yöntemi: Ders Öğrenme teknikleri: Ödevler, tartışma |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Genel Bakış Bir Süreç Olarak Ebeveynlik Ebeveynlikteki Kültürel Etkiler |
|
2 |
Ebeveynliği Öğrenmek Çocukların Büyüme ve Gelişimini Desteklemek |
|
3 |
Bebeklere ve Yeni Yürümeye Başlayan Çocuklara Ebeveynlik |
Ödev 1 |
4 |
Erken Çocukluk Dönemindeki Çocuklara Ebeveynlik: 2 ila 5 Yaş Arası Yıllar |
|
5 |
İlkokul Çocuklarına Ebeveynlik |
|
6 |
Ebeveyn-Ergen Etkileşimleri Genç Yetişkinlere Ebeveyn Olmak |
Ödev 2 |
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Sosyoekonomik Statü ve Ebeveynlik Aile Yapısındaki Çeşitlilik |
|
9 |
Ebeveynlik ve Çalışma Ortak Ebeveynlik |
Ödev 3 |
10 |
Ebeveynlik ve Teknoloji Kullanımı |
|
11 |
Müdahale Programları |
|
12 |
Özel Gereksinimli Çocuklar |
Ödev 4 |
13 |
Zor Zamanlarda Ebeveynlik |
|
14 |
Değerlendirme ve Soru/Cevap |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
• Brooks, J. B. (2012). The process of parenting (9th ed.). McGraw-Hill Professional.
• Heath, P. (2005). Parent-child relations: History, theory, research, and context. Upper Saddle River, N.J: Prentice Hall and Merrill Education. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
15 |
Ödev |
4 |
30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
35 |
Total: |
20 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 4 | 6 | 24 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
PY13 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek