Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Ebeveynliğe dair teori, araştırma ve uygulamalar konusunda eleştirel bir bakış açısı sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders ebeveyn-çocuk etkileşiminin ve ebeveyn davranışlarının çocuk gelişimindeki rolüne, ebeveynliği etkileyen unsurlara ve farklı gelişimsel dönemler boyunca ebeveyn-çocuk ilişkisine odaklanacaktır. Ders, olumlu ebeveynliği ve çocuk gelişimi açısından daha iyi sonuçları teşvik etmek için bilimsel bilginin müdahale ve eğitim programlarına nasıl aktarılabileceği konusunda öğrencileri bilgilendirecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ebeveynlik araştırma ve uygulamalarının temellerini tanımlamak
- 2- Ebeveynlik davranışları, inançları, amaçları, ebeveyn-çocuk etkileşimleri ve ilişkilerini etkileyen kültürel ve bağlamsal unsurları anlamak
- 3- Ebeveynlik ve çocuk gelişimi araştırmalarında güncel ampirik bulgulara dair bilgi edinmek
- 4- Çocuk gelişimi dönemleri boyunca ebeveynlik biçimleri, davranışları ve stratejilerindeki değişimleri değerlendirmek
- 5- Müdahale ve eğitim programlarına bilimsel bilginin nasıl aktarılabileceğine dair bilgi edinmek
- 6- Bilimsel makaleleri eleştirel bir gözle incelemek ve değerlendirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrenme yöntemi: Ders Öğrenme teknikleri: Ödevler, tartışma |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Genel Bakış Bir Süreç Olarak Ebeveynlik Ebeveynlikteki Kültürel Etkiler |
|
2 |
Ebeveynliği Öğrenmek Çocukların Büyüme ve Gelişimini Desteklemek |
|
3 |
Bebeklere ve Yeni Yürümeye Başlayan Çocuklara Ebeveynlik |
Ödev 1 |
4 |
Erken Çocukluk Dönemindeki Çocuklara Ebeveynlik: 2 ila 5 Yaş Arası Yıllar |
|
5 |
İlkokul Çocuklarına Ebeveynlik |
|
6 |
Ebeveyn-Ergen Etkileşimleri Genç Yetişkinlere Ebeveyn Olmak |
Ödev 2 |
7 |
Ara Sınav |
|
8 |
Sosyoekonomik Statü ve Ebeveynlik Aile Yapısındaki Çeşitlilik |
|
9 |
Ebeveynlik ve Çalışma Ortak Ebeveynlik |
Ödev 3 |
10 |
Ebeveynlik ve Teknoloji Kullanımı |
|
11 |
Müdahale Programları |
|
12 |
Özel Gereksinimli Çocuklar |
Ödev 4 |
13 |
Zor Zamanlarda Ebeveynlik |
|
14 |
Değerlendirme ve Soru/Cevap |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek