DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Deneysel Çocuk Psikolojisi PSYC 466 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Psikoloji
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar PSYC112
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: ASLI ERCİYES
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere gelişim psikolojisindeki teorilerin ve çalışma sorularının bilimsel temellerini tanıtmaktadır. Dersler, tartışmalar ve yapılandırılmış deneylerle zenginleştirilecek ve öğrenciler, kavramsallaştırma, tasarım, veri toplama, analiz ve yazma dahil olmak üzere çocuk gelişiminde temel araştırma yöntemlerini öğrenip ve uygulayacaklar.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrenciler bebeklik ve çocukluk dönemindeki gelişime odaklanır. İncelenen konular dil gelişimi, anlatı becerilerinin gelişimi, iki dillilik ve yönetici işlevlerin gelişimini içerir
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Gelişim psikolojisindeki teorilerin bilimsel temellerini tanımak
  • 2- Deneysel gelişim psikolojisini uygulamalı olarak öğrenmek
  • 3- Araştırma tasarımı yapıp veri toplamak ve analiz etmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatımı ve tartışma formatıyla 4. sınıf öğrencilerine ilgili konularda hem bilgi donanımı hem de tartışma imkânı sunacaktır. Yanısıra öğrenciler araştırma öneri ve uygulamalarıyla konuya ilişkin biraz daha bilimsel yaklaşma pratiği edineceklerdir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Deneysel Gelişim Psikolojisi – Temel kavramlar Makale okuma
2 Biyoloji ve Genetik Makale okuma
3 Bebeklik dönemi algısı Makale okuma
4 Duygusal gelişim Makale okuma
5 Yönetici işlevler Makale okuma
6 Dil gelişimi Makale okuma
7 Deney tasarımı
8 Deney tasarımı
9 Sosyo-bilişsel gelişim Makale okuma
10 Proje önerilerinin ön sunumları Makale okuma
11 Problem çözme ve bellek Makale okuma
12 Dil girdisi ve sonuçları Makale okuma
13 Proje sunumları Sunum hazırlama
14 Proje sunumları Sunum hazırlama


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Her hafta farklı bilimsel makaleler okunacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

Greenough, W.T., Black, J.E., & Wallace, C.S. (1987). Experience and brain development. Child Development, 58, 539-559.

Plomin, R. (1990). Nature and Nurture. Pacific Cove, Ca. : Brooks/Cole, pp 27-56 & 67-81.

DeCasper, A., & Spence, M. (1986). Prenatal maternal speech influences newborns' perception of speech sounds. Infant Behavior and Development, 9, 133-150.

Menella, J.A., & Beauchamp, G.K. (1996). The human infant's response to vanilla flavors in mothers milk and formula. Infant Behavior and Development, 19, 13-19.

Grolnick, W.S., Bridges, L.J., & Connell, J.P. (1996). Emotion regulation in two-year-olds: Strategies and emotional expression in four contexts. Child Development, 67, 928-941.

Saarni, C. (1989). Children's understanding of strategic control of emotional expression in social transactions. In C. Saarni and P.L. Harris (Eds.), Children's Understanding of Emotion. Cambridge: Cambridge University Press.

Werker, J.F. (1989). Becoming a native listener. American Scientist, 77, 54-59.

Gleitman, L.R., & Gleitman, H., (1992). A picture is worth a thousand words, but that's the problem: The role of syntax in vocabulary acquisition. Current Directions in Psychological Science, 1, 31-35.

Doyle, A.B. & Aboud, F. (1995). A longitudinal study of white children's racial prejudice as a social-cognitive development. Merrill-Palmer Quarterly, 41(2), 209-228.

Black-Gutman, D., & Hickson, F. (1996). The relationship between racial attitudes and social-cognitive development in children: An Australian Study. Developmental Psychology, 32, 448-456.

Swain, I.U., Zelazo, P.R., & Clifton, R.K. (1993). Newborn infants' memory for speech sounds retained over 24 hours. Developmental Psychology, 29, 312-323.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Proje 1 50
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 30
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje15858
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Final Sınavı12525
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3