Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Deneysel Çocuk Psikolojisi | PSYC 466 | Bahar | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Psikoloji |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | PSYC112 |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | ASLI ERCİYES |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere gelişim psikolojisindeki teorilerin ve çalışma sorularının bilimsel temellerini tanıtmaktadır. Dersler, tartışmalar ve yapılandırılmış deneylerle zenginleştirilecek ve öğrenciler, kavramsallaştırma, tasarım, veri toplama, analiz ve yazma dahil olmak üzere çocuk gelişiminde temel araştırma yöntemlerini öğrenip ve uygulayacaklar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrenciler bebeklik ve çocukluk dönemindeki gelişime odaklanır. İncelenen konular dil gelişimi, anlatı becerilerinin gelişimi, iki dillilik ve yönetici işlevlerin gelişimini içerir |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders anlatımı ve tartışma formatıyla 4. sınıf öğrencilerine ilgili konularda hem bilgi donanımı hem de tartışma imkânı sunacaktır. Yanısıra öğrenciler araştırma öneri ve uygulamalarıyla konuya ilişkin biraz daha bilimsel yaklaşma pratiği edineceklerdir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deneysel Gelişim Psikolojisi – Temel kavramlar | Makale okuma |
2 | Biyoloji ve Genetik | Makale okuma |
3 | Bebeklik dönemi algısı | Makale okuma |
4 | Duygusal gelişim | Makale okuma |
5 | Yönetici işlevler | Makale okuma |
6 | Dil gelişimi | Makale okuma |
7 | Deney tasarımı | |
8 | Deney tasarımı | |
9 | Sosyo-bilişsel gelişim | Makale okuma |
10 | Proje önerilerinin ön sunumları | Makale okuma |
11 | Problem çözme ve bellek | Makale okuma |
12 | Dil girdisi ve sonuçları | Makale okuma |
13 | Proje sunumları | Sunum hazırlama |
14 | Proje sunumları | Sunum hazırlama |
Her hafta farklı bilimsel makaleler okunacaktır. |
Greenough, W.T., Black, J.E., & Wallace, C.S. (1987). Experience and brain development. Child Development, 58, 539-559. Plomin, R. (1990). Nature and Nurture. Pacific Cove, Ca. : Brooks/Cole, pp 27-56 & 67-81. DeCasper, A., & Spence, M. (1986). Prenatal maternal speech influences newborns' perception of speech sounds. Infant Behavior and Development, 9, 133-150. Menella, J.A., & Beauchamp, G.K. (1996). The human infant's response to vanilla flavors in mothers milk and formula. Infant Behavior and Development, 19, 13-19. Grolnick, W.S., Bridges, L.J., & Connell, J.P. (1996). Emotion regulation in two-year-olds: Strategies and emotional expression in four contexts. Child Development, 67, 928-941. Saarni, C. (1989). Children's understanding of strategic control of emotional expression in social transactions. In C. Saarni and P.L. Harris (Eds.), Children's Understanding of Emotion. Cambridge: Cambridge University Press. Werker, J.F. (1989). Becoming a native listener. American Scientist, 77, 54-59. Gleitman, L.R., & Gleitman, H., (1992). A picture is worth a thousand words, but that's the problem: The role of syntax in vocabulary acquisition. Current Directions in Psychological Science, 1, 31-35. Doyle, A.B. & Aboud, F. (1995). A longitudinal study of white children's racial prejudice as a social-cognitive development. Merrill-Palmer Quarterly, 41(2), 209-228. Black-Gutman, D., & Hickson, F. (1996). The relationship between racial attitudes and social-cognitive development in children: An Australian Study. Developmental Psychology, 32, 448-456. Swain, I.U., Zelazo, P.R., & Clifton, R.K. (1993). Newborn infants' memory for speech sounds retained over 24 hours. Developmental Psychology, 29, 312-323. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | - |
Proje | 1 | 50 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 58 | 58 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | ||||||||
OC2 | ||||||||
OC3 |