DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Bellek ve Benlik |
PSY 624 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Doktora |
Dersin Koordinatörü: |
Sezin ÖNER |
Dersi Veren(ler): |
Sezin ÖNER |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencileri kişisel ve kolektif düzeyde insan belleğine ilişkin güncel tartışmalar hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle “ben”in geçmişi hatırlama ve geleceği hayal etme bağlantısına odaklanacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Episodik anıların oluşumu ve özellikleri, yaşam boyu hafıza ve kimlikle bağlantıları, unutmanın ve hafıza çarpıklığının benlik kurgusundaki rolü, episodik hafızanın uyarlanabilir ve geleceğe yönelik işlevleri, otobiyografik hafızanın sosyal yönleri ve kolektif kimlik konuları tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İnsan hafızasını ve geleceği düşünme süreçlerini anlama
- 2- Kimlik ile geçmiş ve geleceği düşünme süreçleri arasındaki ilişkiyi anlama
- 3- Benlik ve bellek ilişkisini günlük hayata uyarlayabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Dersler ve interaktif tartışmaların bir kombinasyonu sayesinde, öğrenciler çeşitli konular hakkında sağlam bir anlayış kazanacak ve konuşmalara katılmaya açık fikirli bir yaklaşım geliştireceklerdir. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Bellek nedir? Belleğin birleşik bir modeli var mıdır? |
makale |
3 |
Benlik ve otobiyografik bellekte kuramsal yaklaşımlar? |
makale |
4 |
Yeniden yapılandırıcı bellek |
makale |
5 |
Epizodik gelecek düşüncesi |
makale |
6 |
Zihinsel zaman yolculuğunda duygusal süreçler |
makale |
7 |
Zihinsel zaman yolculuğunda duygusal süreçler |
makale |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kolektif zihinsel zaman yolculuğu |
makale |
10 |
Kolektif kimlik ve zihinde zaman yolculuk |
makale |
11 |
Kolektif zamanda yolculuk ve birey |
makale |
12 |
Sahte Haberler |
makale |
13 |
Gerçek dünyada hafıza |
makale |
14 |
Sunumlar - özet |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Bernecker, S., & Michaelian, K. (Eds.). (2017). The Routledge handbook of philosophy of memory. Routledge.
Cili & Stopa (2018). Autobiographical Memory and the Self
Relationship and Implications for Cognitive-Behavioural Therapy. Routledge |
DİĞER KAYNAKLAR
Haftalık makaleler verilecektir. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Proje |
1 |
30 |
Sunum/Jüri |
1 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
30 |
Total: |
18 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 25.5 | 25.5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek